سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بدون شک اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آئین‌نامه اجرائی آن در خصوص ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی و توسعه طرح‌های مکان عاری از دخانیات بدون حمایت مسئولین محقق نخواهد شد.

شکیبا گفت : از دیگر برنامه‌های بازدارنده که مسئولین میتوانند نقش بسزایی داشته باشند پیشنهاد افزایش مالیات و درخواست افزایش قیمت مواد دخانی ست که به طور قطع کاهش مصرف را به دنبال خواهد داشت.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بسیج همگانی آموزش مضرات دخانیات در صورتی امکان پذیر است که مسئولین رسانه این موضوع را عملیاتی نمایند و مشارکت عمومی در آگاه‌سازی و مطالبه گری در خصوص مضرات استعمال دخانیات، طراحی و اجرای کمپین‌های با جلب حمایت سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد امکان پذیر است.

هر طرح یا برنامه زمانی موفق خواهد شدکه حمایت و مقبولیت همه جانبه مردم، مسئولین و سمن‌ها را داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط به منظور کاهش مصرف دخانیات انجام اقداماتی را در دستور کار خود قرارداده است.

با توجه به امکان ثبت شکایات مردمی در سامانه بهداشت ۱۹۰ در رابطه با تخلفات مصرف دخانیات در اماکن عمومی و راه اندازی کلینیک‌های ترک دخانیات امید است با حمایت و همکاری مسئولین و شهروندان شاهد کاهش مصرف دخانیات در استان باشیم.

ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی در خصوص آموزش و بستر سازی مناسب جهت جلوگیری از عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی از جمله این اقدامات است.

تشکیل تیم‌های بازرسی مشترک با ارگان‌های ذیربط برای بازرسی اماکن عمومی و مراکز عرضه قلیان ومواد، ممنوعیت تبلیغات دخانیات، آموزش عمومی در خصوص مضرات مصرف دخانیات، کمک به ترک دخانیات در مراکز جامع سلامت، اجرای برنامه شهر و روستای بدون دخانیات نیز از دیگر اقدامات است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.