سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی موکب ها برای پذیرایی از عاشقان حسینی

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور از آمادگی ۵۰۰ موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور امروز در بیرجند در جمع اعضای ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای پیاده روی اربعین حسینی انجام شده است و ۵۰۰ موکب در کشور برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آمادگی اعزام به عراق را دارند.

جلال مآب  گفت:  عملیات اجرایی صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در جوار حرم حضرت علی علیه السلام در مراحل پایانی است و  تا عید غدیر خم این صحن با ظرفیت ۴۰ هزار نفر تحویل مقامات عراقی خواهد شد.

گودرزی معاون پشیبانی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور هم در حاشیه این مراسم گفت: موکب‌های ایرانی که توانایی مالی و نیروی انسانی بالایی دارند با موکب‌های عراقی ادغام خواهند شد تا به صورت مشترک به ارائه خدمات به زائران حسینی بپردازند.

او گفت: مسئولان مربوطه در تلاشند تا مرز‌های زمینی برای عبور و مرور زائران در اربعین حسینی هم بازگشایی شود.

جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم گفت: تاکنون ۱۹۸۰ تخته فرش به ارزش ۱۴ میلیارد تومان توسط بانوان خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات بافته شده است که از این تعداد ۲۸۰ تخته فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته باقته شده است.

او  گفت: ۵۲ موکب امسال از خراسان جنوبی در اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

جوینده گفت: پارسال مردم خراسان جنوبی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که نسبت به سال قبل آن ۳۵ درصد افزایش دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: پارسال حدود ۱۸ میلیارد تومان هم مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات وقف کردند.

در این مراسم از ستاد‌های برتر بازسازی عتبات عالیات شهرستان‌های استان تجلیل شد و از دو مستند روایت عاشقی و پای دل با موضوع کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد.

اربعین حسینی یک نماد جهانی و محور وحدت مسلمین

آیت الله عبادی  در دیدار با رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: امروز استکبار جهانی با توطئه‌های خود قتل و خونریزی آوارگی و نا امنی را برای مردم دنیا ایجاد کرده است.

او گفت: در این شرایط حضور نه تنها مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر در اربعین حسینی نشان می‌دهد که اربعین حسینی تبدیل به موضوعی جهانی شده و علاقه مردم به اهل بیت علیهم السلام در حال افزایش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امام حسین علیه السلام نماد مبارزه با استکبار است و امیدواریم این قتل و خونریزی‌ها و توطئه‌ها هر چه زودتر به پایان رسد و دنیا از شر فتنه‌های استکبار جهانی رهایی یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.