سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت کار و امور اجتماعی به گزارش سیگار واکنش نشان داد

وزارت کار و امور اجتماعی گفت منجمد شدن دارایی‌های افغانستان در بانک‌های خارجی سبب افزایش فقر و بیکاری شده است.

وزارت کار و امور اجتماعی در واکنش به گزارش ادار بازرس ويژه  آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) پیرامون افزایش میزان فقر و بیکاری در افغانستان، می‌گوید که منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های خارجی سبب تشدید مشکلات اقتصادی و افزایش میزان فقر و بیکاری شده است.

وزارت کار و امور اجتماعی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با وجود منجمد شدن دارایی‌های بانک مرکزی از سوی آمریکا، طالبان پروژه ‌های بزرگ را به منظور کاهش تأثیرات فشارهای اقتصادی و همچنین کاهش میزان فقر و بیکاری افتتاح کرده است.

وزارت کار و امور اجتماعی از افتتاح کار کانال قوش‌تیپه، به قرارداد سپردن کار استخراج برخی از معادن، فراهم‌سازی سهولت‌ها برای عملی شدن پروژه تاپی، تأمین امنیت تاجران و سرمایه‌گذاران و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در افغانستان به عنوان دستاوردهای طالبان در بخش اقتصادی یاد کرده است.

این وزارت گفته است که با توجه به تأمین امنیت و رویکرد اقتصادمحور طالبان، مردم افغانستان در آینده نزدیک گواه رفع مشکلات اقتصادی، خودکفایی و تقویت بنیه‌های اقتصادی کشور خواهند بود.

این در حالی است که اداره بازرس ويژه آمریکا در مورد بازسازی افغانستان، در تازه ‌ترین گزارش خود گفته است که در سال ۲۰۲۲ میزان فقر و بیکاری در افغانستان افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که پس از سقوط حکومت پیشین، بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر در افغانستان وظایف خود را از دست داده اند. اما مسؤلان در طالبان هرچند گزارش سیگار در مورد میزان بیکاری در افغانستان را دور از واقعیت می‌داند، اما می‌گویند که مشکلات موجود اقتصادی از پیامدهای منجمد شدن دارایی‌های مردم افغانستان در بانک‌های خارجی است.

برچسب ها: طالبان ، سیگار ، فقر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.