سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

طرح اصلاح اقتصادی باید به صورت واضح برای مردم تبیین شود

فداکار رویکرد امیدآفرینی، توضیح و تبیین اصل طرح و روشن سازی ذهن مردم را مهم ترین مسئله طرح اصلاح اقتصادی بیان کرد.

نشست شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با موضوع طرح اصلاح اقتصادی کشور صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه به ریاست  محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در استانداری کرمان  برگزار شد.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست با اشاره به افزایش جهانی قیمت کالا‌ها  گفت: روغن، بیشترین میزان افزایش قیمت را در سطح دنیا داشته است و از ماه‌ها قبل برخی از کشور‌ها به خرید فوق‌العاده بالای کالا‌ها به ویژه مواد غذایی روی آوردند.

او می گوید:  به عنوان نمونه، قیمت جهانی روغن تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است که عمده روغن کشور هم وارداتی است و این واقعیت‌ها را مردم باید بدانند و اهمیت مسئله را درک کنند که این ساماندهی، کاری ضروری است.

به گفته استاندار کرمان گره ذهنی برای مردم به وجود آمده که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد؟ بنابراین این طرح باید به صورت واضح و متناسب با گروه‌های هدف تبیین شود.

او می گوید:  پارسال هزاران میلیارد تومان یارانه به وارد کننده کالا‌ها داده شد که متاسفانه زیاد مردم از آن استفاده نکردند.

فداکار با تاکید بر اینکه فعلا ارز ترجیحی نان و دارو حذف نمی‌شود،گفت: مشکلات احتمالی برای اجرای طرح به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اطلاع‌رسانی تا برای رفع آن‌ها اقدام شود.

او می گوید: طراحی دشمن را در بخش‌های مختلف باید ببنیم و متناسب با آن عمل کنیم. ضمن آنکه باید پیام‌ها و تولیدات خودمان را متناسب با گروه‌های هدف تهیه و ارسال کنیم.

به گفته استاندار کرمان در اجرای طرح اصلاح ساختار اقتصادی کار سختی را در پیش داریم و به نوعی دردسر آن از درگیری نظامی بیشتر است؛ اما به امید خدا آن را پیش می‌بریم.

او  توجه به فضای مجازی را لازم دانست وگفت: رویکرد امیدآفرینی، توضیح اصل طرح و دفاع از جنبه‌های اقتصادی آن و روشن کردن ذهن مردم مهم ترین مسائل است.

 برخورد قاطع با محتکران و قاچاق کالا

رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست امیدبخشی را راهبرد اصلی در اجرای طرح دانست و سیاست واحد رسانه‌ای را در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، مورد تاکید قرار داد.

او می گوید:  شهروندان اتفاقات ناظر بر طرح را حتما از رسانه‌های رسمی پیگیری و دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین از برخورد قاطع با محتکران و قاچاقچیان کالا خبر داد.

 احمد علی رمضانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان هم در این نشست گفت: برنامه های مختلفی برای معرفی و اطلاع رسانی  طرح اصلاح اقتصادی در حال تولید و پخش است که متخصصان و اقتصادانان در این برنامه ها، ابعاد این طرح را برای مردم تشریح می کنند. 

محمد رضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم بر هم افزایی و همراستایی رسانه ها، مسئولان و کارشناسان در تبیین و معرفی این طرح تاکید کرد و گفت: باید با اطلاع رسانی درست، نقشه دشمن در بد معرفی کردن این اقدام ارزشمند اقتصادی خنثی شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.