سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مبارزه شیمیایی با آفت سپردار توت سفید

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت در باغ‌های سیاه ریشه را از ۲۰ اردیبشهت اعلام کرد.

عبدالرحمن زاغی گفت: ردیابی و بازدید‌های میدانی بعمل آمده از باغات هلو، شلیل پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت آغاز شد و زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی با این آفت از ۲۰ اردیبشهت تا ۵ خرداد ماه است.

او می‌گوید: باغداران قبل از هر اقدامی با تهیه نمونه از باغ و ارائه آن به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی به مشاوره و توصیه‌های کارشناسان ذیربط مراجعه کنند.

مدیریت آفت سپردار سفید توت در قالب مبارزه تلفیقی شامل مبارزه مکانیکی از قبیل پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم با اسکاچ نرم یا گونی و حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداً آلوده است.

زاغی سمپاشی پس از خروج ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از ترشح سپر با سموم توصیه شده مانند دورسبان، اتیون، آپلاود و آدمیرال، دیازینون ۶۰%EC براساس دوز توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی را به باغداران توصیه و گفت: با توجه به اهمیت صادرات میوه، کنترل شیمیایی با استفاده از سموم توصیه شده فوق با با سمپاش مناسب ترجیحا روی تنه و شاخه‌های اصلی تاکید می‌شود.

او با توجه به حساسیت زیاد درختان سیاه ریشه به روغن‌های زمستانه (روغن ولک) در فصل رشد، به باغداران و بهره‌برداران توصیه کرد از اختلاط حشره‌کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.