سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۲۰ پیش نشست برای همایش بین المللی هورامان

دبیر علمی همایش بین‌المللی هورامان در نشست با استاندار کرمانشاه از تدارک برگزاری ۲۰ پیش نشست و کارگاه تخصصی برای این همایش خبر داد.

دبیر علمی «همایش بین‌المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» گفت: ۶۰ درصد از «منظر فرهنگی هورامان» در استان کرمانشاه، ۳۰ درصد در استان کردستان و ۱۰ درصد در حلبچه عراق واقع شده که گستره وسیعی از این منطقه بکر و زیبا در استان کرمانشاه واقع گردیده که ظرفیت بسیار ارزشمندی است.

دکتر نادری گفت: «همایش بین‌المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار»  رویدادی بسیار حائز اهمیت و استراتژیک از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه همایش صورت گرفته و با هماهنگی و پیگیری فراوانی که تاکنون توسط دست‌اندرکاران همایش انجام شده امیدواریم رویدادی ماندگار و بی‌نظیر را رقم بزنیم که توجه ایرانیان و نیز کشور‌های جهان به سمت هورامان جلب شود.

به گفته نادری، تشکیل گروه مطالعاتی هورامان شناسی و تأسیس مرکز اسناد توسعه هورامان از اقدامات و اهداف صورت گرفته است. برنامه ریزی لازم برای برگزاری بیش از ۲۰ پیش نشست و کارگاه تخصصی در زمینه هورامان‌شناسی و معرفی این اثر بزرگ فرهنگی صورت گرفته و در حال جریان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.