سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دژکام:

هیچ فردی در مورد اطاعت از ولی فقیه نمی‌تواند تشکیک کند/مسلمات انقلاب اسلامی تبیین شود

امام جمعه شیراز گفت: هیچ فردی در مقام اطاعت از فرمان ولی فقیه نمی‌تواند تشکیک کند، تشکیک در این مسئله انحرافی است که دشمن می‌خواهد در جامعه ایجاد کند پس این باور را محکم و در بین جوانان و نوجوانان تبیین کنید.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در برنامه دیدار یار که به مناسبت یادروز سفر رهبر معظم انقلاب به جنوب استان فارس، در شهر گراش برگزار شد، شخصیت آیت‌الله سید عبدالحسین لاری را حلقه همه مناطق جنوب استان فارس خواند و گفت: مرحوم سید عبدالحسین نجفی لاری در مهاجرتی که از نجف اشرف به ایران داشتند، یک دوره ۱۸ ساله در لار، یک دوره ۴ ساله در فیروزآباد و یک دوره ۶ ساله در جهرم ساکن بودند.

او گفت: مردم جنوب استان فارس از دیرباز وفاداری خود را به آرمان‌های اسلامی به صورت جدی نشان داده‌اند، سید عبدالحسین در طول تاریخ ۱۱۰ سال گذشته نظریه ولایت فقیه را ابراز کرد و احترام به این عالم ربانی نیز علت سفر مقام معظم رهبری به جنوب فارس بود.

امام جمعه شیراز گفت: حاکم در جامعه اسلامی باید معصوم باشد و اگر دست ما به معصوم نرسید حاکم باید عادل باشد.

به گفته دژکام، ظالم طبق عقیده رسمی شیعه نمی‌تواند حاکم و حاکم باید عادل باشد، بر این اساس در زمانی که مردم به معصومین دسترسی ندارند حکومت رسمی دینی است پس حکومت ظالم و طاغوت را نباید بپذیریم.

آیت‌الله دژکام گفت: اصل پنجم قانون اساسی این است که در زمان غیبت حضرت، ولی عصر (عج) ولایت امر و امامت امت به عهده فقیه عادل است که با شرایط خاصی توسط عده‌ای از فق‌ها انتخاب می‌شود.

او گفت: آیت‌الله سید عبدالحسین نجفی لاری به منطقه جنوب فارس آمد و آنقدر احترام به وجود آورده که بعد از ۱۰۰ سال رهبر انقلاب به جایی آمده که حکم خدا و پیامبر را برای مردم آورده است.

امام جمعه شیراز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود امروز وقت جهاد تبیین است و مسلمات انقلاب اسلامی را باید تبیین کرد، امروز موضوع ولایت فقیه باید تبیین شود، اگر مسئله ولایت فقیه را تبیین نکنید و کسی فریب بخورد شما مسئولید و باید جلوی انحراف گرفته شود و در بحث ولایت هرچه که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بفرمایند همان بر همه ما حجت را تمام می‌کند.

آیت الله دژکام گفت: هیچ فردی در مقام اطاعت از فرمان، ولی فقیه نمی‌تواند تشکیک کند، تشکیک در این مسئله انحرافی است که دشمن می‌خواهد در جامعه ایجاد کند پس این باور را محکم و در بین جوانان و نوجوانان تبیین کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.