سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح کانون‌های یاریگران کار و تولید در سیستان و بلوچستان

کانون یاریگران کار و تولید در کارخانه آراد نشاطی زاهدان افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پیرو امضای تفاهمنامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، طرح استقرار کانون یاریگران کار و تولید در محیط‌های کار بالای ۲۰ نفر نیروی کار اجرا می‌شود.

 آرامش گفت: در این طرح که در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود، ۲۸ کانون یاریگران در سطح واحد‌های تولیدی هدف و ۴۰ کانون در واحد‌های تولیدی منطقه آزاد چابهار افتتاح خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: عمده فعالیت این کانون‌ها در راستای پیشگیری از آسیب اجتماعی با محوریت اعتیاد در واحد‌های تولیدی ۲۰ تا ۵۰ نفر نیروی کار است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و انجام مشاوره‌های لازم به کارگران اجرا می‌شود.

حامد آرامشگفت: در استان سیستان و بلوچستان ۵۱ واحد تولیدی بالای ۵۰ نفر نیروی کار و ۲۸ واحد تولیدی بالای ۲۰ نفر نیروی کار (شامل خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر) وجود دارد که شامل این طرح می‌شوند.

او  از نیروی انسانی بعنوان یکی از عوامل مهم توسعه یافتگی جوامع یاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: همچنین با توجه به نقش مهم اشتغالزایی در جلوگیری از بازگشت مجدد افراد به مصرف مواد، ایجاد فرصت‌های شغلی و همت کارآفرینان و کارفرمایان برای بکارگیری از معتادان بهبود یافته برای پیشگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد این افراد بسیار کلیدی است.

آرامش گفت: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همواره در کنار کارآفرینان و سرمایه گذاران است و از تمامی ابزار و توان برای رونق تولید و اشتغال استفاده می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.