سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استادان خارجی با ویزای توریستی راحت‌تر از ویزای دانشگاهی به ایران می‌آیند!

رئیس دانشگاه علامه گفت: استادان خارجی برای ورود به کشور با ویزای گردشگری نسبت به ویزای دانشگاهی راحت‌تر خواهند بود.

عبدالله معتمدی در برنامه دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت ها، چالش‌ها و راهکار‌ها گفت: دانشگاه علامه ظرفیت بالایی در کمک به وزارت امور خارجه دارد. دبیرخانه شبکه دانشگاهی، کرسی ارتباطات یونسکو، زبان فارسی در ۷ کشور جهان و ... از جمله ظرفیت‌های دانشگاه علامه در ارتباطات بین المللی است.

به گفته وی پتانسیل دانشگاه علامه برای فعالیت‌های بین المللی فوق العاده بالا است و از هر حیث برای رونق دیپلماسی علمی آمادگی دارد.

معتمدی گفت: بحث توانمندی جذب دانشجویان خارجی در همه دانشگاه‌های ایران وجود دارد. گاهی نگاه ما به دانشجویان خارجی نگاه ارز و دلار است و این موضوع نگران کننده است. به این موضوع که دانشجویان خارجی سفیران علمی در کشور‌های خودشان هستند، کمتر توجه می‌کنیم و وزارت علوم در این زمینه باید تمهیدات ویژه را در نظر بگیرد.

او گفت: جذب دانشجویان خارجی نیازمند تسهیلات ویژه‌ای است. هم اکنون ویزای دانشجویان افغانی دانشگاه علامه طباطبایی دچار مشکل و حدود ۲ تا ۳ ماه صدور ویزای آن‌ها طول کشیده است. اگر استادی را به ایران دعوت کنیم با ویزای توریستی راحت‌تر به ایران می‌آیند تا ویزای دانشگاهی! هفته گذشته ویزای ۴ نفر از استادان اسپانیایی برای ورود به ایران لغو شد؛ بنابراین وزارت امور خارجه باید در زمینه ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها تمهیدات مناسب را به کار بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.