سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

در نهضت ملی مسکن از سایر استان‌ها جلوتر هستیم

علیزاده گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌های پیشتاز در بررسی شرایط سه گانه و چهارگانه متقاضیان شرکت در نهضت ملی مسکن و معرفی افراد به بانک است.

نهضت ملی مسکن طرحی است که تاکنون ۵۳ هزار و ۵۴۶ نفر از مردم خراسان جنوبی در آن ثبت نام کرده اند.

سهم خراسان جنوبی از از چهار میلیون واحد مسکونی که قرار است در طی چهار سال در کشور ساخته شود، ۴۰ هزار واحد مسکونی است که در صورت بالاتر بودن تعداد افراد واجد شرایط، راه و شهرسازی می بایست برای همه آن ها تأمین زمین را انجام دهد.

علیزاده معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پالایش افراد ثبت نام شده در حال انجام است و شرایط سه گانه ۲۴ هزار و ۵۹۰ نفر بررسی شده است و بررسی شرایط چهارگانه ۱۲ هزار و ۱۸۵ نفر نیز صورت گرفته است.

او گفت: ۵۷۶ نفر از از افراد پالایش شده به بانک مسکن معرفی و افتتاح حساب آن‌ها انجام شده است.


بیشتر بخوانید


علیزاده گفت: جانمایی اراضی در تمامی شهر‌ها انجام شده است و در برخی شهر‌ها قرارداد‌ها با مشاورین نیز منعقد شده است.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند ۳۵۰ میلیون تومان و در بقیه شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است که با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

او گفت: میزان آورده مردم تقریباً معادل تسهیلاتی است که دریافت می‌کنند؛ در خراسان جنوبی و در برخی از موارد جلوتر از سایر استان های کشور هستیم.

سبز یا قرمز بودن فرم ج، سابقه مالکیت، بومی بودن در منطقه و عدم استفاده از تسهیلات دولتی شرایط چهارگانه طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان است.

افرادی که زمین شخصی داشته و قصد استفاده از تسهیلات خودمالکی را دارند، با ثبت مشخصات زمین خود می‌توانند تسهیلاتی معادل مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را برای ساخت و ساز دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.