سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعال صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه صنایع‌دستی حلبچه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حضور فعال و پررنگ صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی استان حلبچه عراق خبر داد.

یعقوب گویلیان گفت:در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی ،محصولات ۸۰ هنرمند صنایع‌دستی ایران از پنج استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، در معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق است و امید است با گسترش و تقویت اشتراکات فرهنگی، هنری، اجتماعی و تعاملات جامعه هنرمندان ایران و عراق، شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

او می گوید: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان حاضر در نمایشگاه در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

 به گفته گویلیان هنرمندان صنایع‌دستی کردستان در قالب ۲۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، که ۵ غرفه آن به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه دیگر نیز به صنایع‌دستی سایر مناطق استان اختصاص دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.