سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه رازی رتبه ۱۴ در بین دانشگاه‌های جامع کشور

مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : در تازه‌ترین ارزیابی دانشگاه‌های جهان که توسط نظام معتبر رتبه‌بندی «سایماگو» انجام شده، دانشگاه رازی رتبه ۱۴ در بین دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

مصطفی مصطفایی گفت : ۱۵۴ دانشگاه از ایران موفق شدند در این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند که دانشگاه رازی رتبه ۶۹۵ در جهان، ۴۷ در بین دانشگاه‌های ایران و ۱۴ در بین دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرده است.

به گفته مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه موسسه سایماگو (Scimago) که در کشور اسپانیا قرار دارد و در زمینه تحلیل و ارزیابی اطلاعات علمی شهرت جهانی دارد، با همکاری موسسه الزویر از سال ۲۰۰۹ دانشگاه‌­های جهان را بر اساس سه شاخص پژوهش با وزن ۵۰ درصد، نوآوری ۳۰ درصد و شاخص اجتماعی با وزن ۲۰ درصد ارزیابی می‌کند.

نظام رتبه بندی داده­‌های پنج سال گذشته در پایگاه استنادی اسکوپوس و پایگاه آماری پروانه­‌های ثبت اختراع جهانی مبنای بررسی ۲ شاخص پژوهش و نوآوری قرار داده در بررسی شاخص اجتماعی یا وب­سنجی، از ۲ پایگاه گوگل و Ahrefs استفاده می‌شود.

معیار موسسات برای ورود به ارزیابی در این نظام رتبه‌­بندی داشتن حداقل ۱۰۰ مقاله در پایگاه استنادی معتبر اسکوپوس است و در رتبه‌­بندی سال ۲۰۲۲ داده‌­های مربوط به سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.