رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت : با توجه به شعار سال، برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال دانش‌بنیان از حوزه‌های اولویت دار پارک است که در این زمینه ایجاد ۱۰۰۰ شغل را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به رشد ۲۵ در صدی ثبت درخواست‌های نوآورانه در پارک گفت : در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۳۹۵ درخواست در پارک علم و فناوری کرمانشاه ثبت شد و درخواست‌های پذیرش ایده‌ها هم از ۱۰۲ درخواست به ۱۰۵ مورد افزایش پیدا کرد.

در سال‌های اخیر جذب هسته‌های فناور و شرکت‌های در مرحله رشد روند صعودی داشته و هسته‌های فناور تحت حمایت از ۹۸ مورد در سال ۹۸ به ۱۰۹ نفر در سال ۱۴۰۰ رسید.

اکنون ۲۹۵ شرکت تحت حمایت پارک در سه سطح رشد مقدماتی، رشد و پارکی قرار دارند از مجموع شرکت‌های فعلی، ۱۲۲ واحد در حوزه عمومی، ۱۱۲ واحد در حوزه ICT و ۶۱ واحد در حوزه کشاورزی فعال هستند.

از ۶۲ شرکت دانش‌بنیان استان ۳۵ شرکت تحت حمایت پارک هستند و روند بررسی پذیرش شش شرکت دانش بنیان دیگر هم در دست بررسی است هفت مرکز رشد و کانون شکوفایی و خلاقیت در هفت شهرستان استان فعالیت دارند.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز نوآوری در شهرستان‌های استان انجام شده با راه‌اندازی این مراکز زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری در شهرستان‌های استان بیش از پیش فراهم می‌شود.

تعداد کارگاه‌ها از ۱۸ کارگاه به ۳۰ مورد افزایش یافته و ۴۴ رویداد برگزار شده است پارسال در مجموع حدود ۹ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق پژوهش و فناوری زاگرس به واحد‌ها پرداخت شده که از این میزان تسهیلات یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن از طریق منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جذب شده است.

در مجموع حدود چهارهزار متر مربع فضا در اختیار شرکت‌های تحت حمایت قرار گرفته و حدود یک میلیارد تومان هم یارانه خدمات استقرار به واحد‌ها پرداخت شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.