سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش ازدو میلیارد تومانی سیل به کشاورزی و راه‌های تایباد

فرماندار تایباد گفت: باران‌های بهاری چند روز گذشته و وقوع سیل موجب خسارت دو میلیارد و ۷۰۰ هزار تومانی به کشاورزی و راه‌های تایباد شد.

مهدی دونده گفت: مساحت باغات و اراضی کشاورزی تایباد ۶۳ هزار هکتار است که ۱۷ هکتار از گستره باغی و ۹۴ هکتار از بخش زراعی این شهرستان دچار خسارت شده است.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این منطقه افزون بر هفت هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

فرماندار تایباد گفت: بارش باران شدید چند روز گذشته در این شهرستان به یک مزرعه پرورش ماهی و ۲۲ واحد دامداری در سطح این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

او گفت: باران‌های بهاری به پنج رشته قنات و سه کیلومتر جاده بین مزارع این شهرستان، افزون بر سه کیلومتر از خطوط انتقال آب شرب روستایی و ۳۳ کیلومتر از راهها، شانه راه و ۱۳ دستگاه ابنیه فنی شامل پل، آبنما و زیرگذر در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خسارت زد.

دونده گفت: همچنین شدت بالای بارش باران‌های بهاری موجب تخریب قسمتی از یک واحد مسکونی در روستای "پشته " از توابع بخش مرکزی این شهرستان شد، فقط ۱۵ درصد اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان بیمه هستند و می‌توانند خسارت دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.