سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس:

نان گران نمی‌شود

رحیم زارع گفت: هیچ افزایش قیمتی در نان مصرفی مردم نداریم، چون منابع یارانه‌ای آن در بودجه امسال دیده شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: هیچ افزایش قیمتی در نان مصرفی مردم نداریم، چون منابع یارانه‌ای آن در بودجه امسال دیده شده است.ما در تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۱، ۷۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم پیش‌بینی کردیم.

بر اساس آمارها، ۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات جهان در اوکراین و روسیه تولید می‌شود و جنگ میان این دو کشور، قیمت مواد غذایی را در جهان از ۳۴ تا ۶۰ درصد بالا برده است.

وزیر جهاد کشاورزی دیروز گفت با هدف حفظ پایداری امنیت غذایی، به علت قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، تصمیم گرفته قیمت آرد برای مصارف صنعتی آزاد شود.


بیشتر بخوانید: 


آمار وزارت جهاد کشاورزی نشان می دهد قیمت یک کیسه آرد در خارج از مرزهای ایران به ۶۰۰ هزار تومان می رسد و آقای ساداتی نژاد گفته، این قیمت در داخل ایران برای یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی ۳۸ هزار تومان است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده با آزادسازی قیمت آرد، یارانه آن برای جبران قیمت ها مستقیم به مردم داده می شود.

امروز هم محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون مجلس هم با بیان اینکه نان از کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم به شمار می‌رود، گفت: باتوجه به اختصاص یارانه به این محصول در بودجه امسال قیمت نان نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
نقی
۱۹:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
باسلام ضمن تایید روش آزادسازی قیمت آرد مصرفی و پرداخت یارانه در انتهای زنجیره به مصرف کننده و جلوگیری از هدررفت منابع کشور و ایجاد رانت برای عده ای سودجو،جهت موفقیت در اجرای طرح توجه به چند نکته لازم است:
1)با توجه به حذف سود سرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای ،بالطبع برخی از نانوایان متخلف ، اقدام به کاهش وزن نان خواهند نمود تا بخشی از کسری سود قبلی را جبران کنندو با عنایت به ضعف و یا عدم توان مناسب دستگاههای نظارتی در کنترل وزن نان، آیا بهتر نیست پرداخت قیمت نان و یارانه مربوطه بر اساس وزن نان تحویلی به مشتری صورت پذیرد؟در صورت پرداخت قیمت نان با وزن،مشکل کمفروشی که خود مصداقی از گرانفروشی است نیز حل خواهد شد و زحمت کنترل صنف نانوایان تا حدودی از دوش دستگاههای نظارتی و تعزیرات برداشته می شود و نظارت بر کیفیت نیز توسط مشتریان با انتخاب نانوایی مرغوب خودبخود اعمال می شود.
2)با توجه به حذف فرصت های سودسرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای،احتمال دارد تعدادی از نانوایی ها اقدام به پخت نان ننموده و اصلا این حرفه را رها کنند.بهتر است به منظور پیشگیری از کاهش توان و ظرفیت تولید و پخت نان،نسبت به افزایش واحدهای نانوایی تمهیدات ویژه اندیشید تا در صورت تعطیلی برخی از نانوایی ها،مشکل کمبود نان بروز ننماید وطرح بامشکل مواجه نشود.
3)به منظور حل مشکلات مرتبط با تهیه آرد آزاد از سوی نانوایی ها،تمهیداتی اندیشیده شود تا متناسب با وزن آرد مصرفی ونان پخت شده و تحویلی به مردم از سوی هر واحد نانوایی،به شارژ موجودی آرد واحد مذکور اقدام گردد تا آرد خریداری شده از سوی دولت متناسب با نان پخت شده وبه فروش رفته به واحد نانوایی اختصاص یابد.
هموطن
۲۲:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا درباره هیچی اظهارفضل نفرمایید.الان به نانوایان آرد نمیدن یابه اندازه کافی تعداد زیای یا بستن یا خیلی زود تعطیل میکنند.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
از همینجا معلوم میشه شیرشون بی یال و دم و اشکمه