سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نظارت های دقیقی برای توزیع آرد و دسترسی مردم به آن انجام شود.

سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان از ابتدای این هفته قیمت ماکارونی را افزایش داده که بالارفتن قیمت آرد در آن تأثیر داشته.

بر اساس نامه رئیس این سازمان، حداکثر قیمت مصرف کننده برای خرید ماکارونی رشته ای ساده ۵۰۰ گرمی، با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده به ۱۷ هزار تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی دیشب در یک بخش خبری گفت که با توجه به افزایش قیمت غلات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و برای جلوگیری از قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، دولت آرد را برای مصارف صنعتی آزاد می کند.

او این تصمیم را "سخت" توصیف کرده اما گفته از ایجاد فساد جلوگیری خواهد کرد.

آقای ساداتی نژاد خبر داد طبق قانون بودجه دولت می خواهد برای جبران این افزایش قیمت، یارانه آن را به صورت مستقیم به مردم بدهد.

بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱، مجلس به دولت اجازه داده تا در صورت حذف ارز ترجیحی، با پیش بینی راهکارهای جبرانی، قیمت کالاهای اساسی از قیمت پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ بالاتر نرود.

علاوه بر آقای سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، نمایندگان دیگری از مجلس هم از ارائه نشدن برنامه مدون دولت برای جبران حذف ارز ترجیحی انتقاد می کنند؛ اما وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده در روزهای آینده مبلغی به عنوان یارانه افزایش قیمت آرد برای مردم واریز خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین تأکید کرده قیمت نان در نانوایی‌ها هیچ تغییری نکرده.

آقای اعظمی ساردوئی عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از قاچاق آرد و گندم از کشور گفته "نظارت ضعیف وزارت کشاورزی موجب خروج آنها از کشور شده است."

۸ ارديبهشت ماه فرمانده کل انتظامی کشور از اجرای بیش از ۲۳ مرحله طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی خبر داد.

سردار اشتری گفت پارسال بیش از ۳۵۰ هزار تن آرد یارانه ای قاچاق کشف شده که افزایش ۲ هزار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مواد غذایی مواد استراتژیک اند و قاچاق اونا باید مجازاتش بمراتب شدیدتر باشه
آخرین اخبار