سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات آتش نشانان برای نجات ۱۴ شهروند از حادثه آتش سوزی منزل مسکونی

۱۴ نفر از ساکنان یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در خیابان پاییز که براثر وقوع آتش سوزی یکی از واحد‌های مسکونی در میان دود و آتش گرفتار شده بودند با تلاش آتش نشانان نجات پیدا کردند.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیرازگفت: در پی اطلاع رسانی این حادثه به سامانه ۱۲۵ از سوی شهروندان، آتش نشانان ایستگاه‌های ۶، ۱۷ و ۱۴، گروه امداد و نجات، خودروی بالابر و اطفایی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به خیابان پاییز، اعزام شدند.

 او گفت: استفاده از پیک نیک در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی برای طبخ غذا منجر به شعله وری پیک نیک شده بود که نبود آگاهی شهروندان و استفاده از پتوی خشک در اطفا حریق و انتقال سیلندر به راهروی ساختمان مسکونی افزایش شعله وری و گسترش آتش را به دنبال داشت.

قانع گفت: وقوع این حادثه حبس ۱۴ نفر از ساکنان این واحد مسکونی را در میان دود و آتش به دنبال داشت که نیرو‌های آتش نشانی  با تجهیزات تنفسی در قالب چند تیم عملیاتی مشغول فعالیت شده و همزمان یک تیم برای خاموش کردن شعله‌های آتش و چند تیم  نیز برای جستجو و نجات محبوسان وارد ساختمان شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: به دلیل شلوغی ساختمان گروهی از آتش نشانان نیز به تخلیه واحد‌های دیگر این ساختمان اقدام کردند.

او گفت: نیرو‌های آتش نشانی با استفاده از فن‌های فشار قوی، دود حاصله از آتش سوزی را از ساختمان خارج کردند و پس از دادن تذکرات ایمنی به مالک و مدیر ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

برچسب ها: آتش نشانی ، آتش سوزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.