سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژاپن طبقه بندی کردن اسناد دفاعی خود را بررسی می‌کند

رسانه‌های ژاپنی نوشتند در پی تهدید‌های امنیتی چین و روسیه، توکیو در حال بررسی طبقه بندی کردن بخشی از سند اصلی دفاعی خود است.

برخی منابع دولی به خبرگزاری کیودو گفتند: محرمانه کردن دستورالعمل‌های برنامه دفاع ملی (NDPG)، سیاست ۱۰ ساله تقویت نظامی این کشور، با راهبرد دفاع ملی عمدتا طبقه‌بندی‌شده آمریکا همسو خواهد بود و به توکیو اجازه می‌دهد در تهیه برنامه‌های اضطراری مربوط به کره شمالی مشخص‌تر عمل کند.

این خبرگزاری نوشت: دولت توکیو دستورالعمل‌های دفاعی فعلی را که در دسترس عموم قرار دارد، تا پایان سال بررسی و بر این موضوع تمرکز خواهد کرد که آیا ژاپن می‌تواند برای انجام حملات متقابل به پایگاه‌های دشمن به سلاح‌هایی دست یابد یا خیر.

با توجه به قانون اساسی دفاع محور ژاپن که به صراحت از جنگ چشم پوشی می‌کند، این مسئله یک موضوع حساس است. یک قانونگذار از حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) گفت: داشتن سندی شبیه به راهبرد دفاع ملی آمریکا ضروری است.

روز چهارشنبه، حزب حاکم لیبرال دموکرات، بازنگری در مهم‌ترین اسناد دفاعی و دیپلماسی ژاپن را در میانه آنچه که آن را «شرایط­امنیتی بسیار حاد» خواند، پیشنهاد کرد. رسانه‌های ژاپنی گزارش کردند، قانونگذاران به طور خاص از دولت خواسته اند «قابلیت‌های ضد حمله» را توسعه دهد و بودجه دفاعی را تقریباً دوبرابر کرده و به ۲ درصد یا بیشتر از تولید ناخالص داخلی در نظر بگیرد.

به گزارش روزنامه ژاپن تایمز، این حزب به کارزار نظامی روسیه در اوکراین، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی و فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی تایوان اشاره کرده است.

این حزب همچنین می‌خواهد راهبرد امنیت ملی و برنامه میان مدت پنج ساله تقویت نظامی را به روز کند. این پیشنهاد‌ها به وزیر دفاع و نخست وزیر کشور ارائه شده است.

در ماه دسامبر، ژاپن افزایش هزینه‌های نظامی را تصویب کرد و بودجه دفاعی این کشور برای سال مالی ۲۰۲۲ در مجموع ۵.۴ تریلیون ین (۴۷.۲ میلیارد دلار) تعیین شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۴:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای ژاپن خواهشمندم مدارک مربوط به ناکازاکی و هیروشیما را به زباله دانی تاریخ نریز که ما سخت بدان نیازمندیم.