سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف گوشت قاچاق در لارستان تا دستگیری کارمند متخلف بانک

مهم‌ترین حوادث ۱۱ اردیبهشت ماه را در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تنه نخل پر از تریاک بود

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۷۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و استان "قم" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان "قم" مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون حامل درخت نخل خرما در محور "شیراز-اصفهان" در حال انتقال تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس شهرستان آباده پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی کامیون حامل چند اصله نخل خرما را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۷۰ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در گلدانی نخل (تنه درخت خرما) با برش زدن جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی گفت: هرگونه جاساز و ترفند قاچاقچیان در انتقال مواد مخدر در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهند ماند و پلیس با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در گله دانی ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق بود

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در بازرسی از یک گله‌دانی خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: مأموران انتظامی کلانتری "دبیران" با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله‌دانی واقع در اطراف یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۵۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوسفند‌های مکشوفه را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه مالک قصد انتقال احشام به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است، تصریح کرد: مبارزه با قاچلاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان است.

کشف گوشت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس آگاهی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان یخچالدار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوشت‌های قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری کارمند متخلف بانک در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز از دستگیری کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد که با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود، بیش از ۱۳ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز کرده بود.

سرهنگ هادی محمدیان گفت: در پی گزارشات واصله مبنی بر برداشت وجه غیر قانونی توسط یکی از کارمندان، بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

او گفت: مأموران پلیس آگاهی دریافتند که کارمند یکی از بانک‌های دولتی از حساب تعدادی مشتریان با ترفند خاصی مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

فرمانده انتظامی اوز گفت: بلافاصله مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و حراست بانک وی را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمدیان با بیان اینکه متهم برای بازجویی و ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد، عنوان داشت: وی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز در بانک اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک سارق سابقه‌دار شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: این سارق سابقه‌دار پس از تکمیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شد.

دستگیری ۲۵ سارق در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از تشدید اقدامات پلیسی و دستگیری ۲۵ سارق سابقه دار و کشف ۱۷ فقره سرقت طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ بهادررزمجویی گفت: در راستای برقراری امنیت و جلب رضایت شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان طی یک ماه گذشته در مناطق جرم‌خیز و آلوده به اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲۵ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۷ فقره سرقت شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف انواع کالای قاچاق و احشام به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این طرح خبر داد و گفت: توقیف ۴۱ دستگاه انواع وسایط نقلیه متخلف از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

سرهنگ رزمجوئی گفت: در ادامه اجرای این طرح ۱۳ معتاد متجاهر و ۴ خرده فروش نیز دستگیر و حدود ۲ کیلو انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف شد.

این مقام انتظامی ضمن تشکر از مردم به خاطر گزارشات به موقع و همکاری با نیروی انتظامی، گفت: اجرای طرح‌های مختلف به صورت ضربتی و غیر مترقبه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند با گزارش سریع و به موقع ناهنجاری‌های اجتماعی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، نقش موثری در تحکیم امنیت شهرستان داشته باشند.

کشف کالای قاچاق ۵ میلیاردی در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۵ میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن لشکری گفت: ماموران انتظامی سرچهان حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این اتوبوس مقادیری لوازم خانگی قاچاق از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، اتو برقی، پتو، اسباب‌بازی، پنکه، آب میوه‌گیر، چرخ گوشت و ... خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق ترانس برق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از دستگیری سارق ترانس برق با ۱۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ترانس برق در برخی از محله‌های شهرستان خنج، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی، یک نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج با بیان اینکه سارق دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه بورکی کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس اگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از استان‌های شمالی دارد.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان است.

هشدار پلیس اقلید درخصوص کلاهبرداران اینترنتی جمع آوری فطریه

فرمانده انتظامی اقلید به شهروندان توصیه کرد در نحوه پرداخت فطریه مراقب افراد سودجو باشند.

سرهنگ مراد صارمی، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه‌دار در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به شهروندان، در خصوص سوء استفاده افرادی تحت پوشش مامور کمیته امداد و موسسه‌های خیریه هشدار داد.

او گفت: در چنین ایامی افراد سودجو با مراجعه به شهروندان، خواستار واریزی وجوه فطریه به شماره حساب اعلامی از سوی آنان می‌شوند که لازم است شهروندان برای پیشگیری از سوء استفاده نکاتی را مدنظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی اقلید با تاکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند پرداخت کنند، گفت: افراد سودجو از روش‌های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درب منازل، وجوهات فطریه و نذورات را دریافت می‌کنند. در این رابطه توصیه می‌کنیم شهروندان حتما از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات اقدام کنند.

سرهنگ صارمی گفت: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذیصلاح که توسط خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های افراد کلاهبردار ساخت و طراحی درگاه جعلی و به دست آوردن اطلاعات بانکی کاربران فضای مجازی است، عنوان داشت: برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها، بایستی از رمز پویا و بستری امن برای انتقال وجه استفاده کرد.

کشف ۷ دستگاه ماینر قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده غیر قانونی از دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی "طسوج" قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات میدانی، محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: در بازرسی از منزل مذکور ۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق که به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کردند کشف شد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اقلام مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: پس از وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس ۲ نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.