سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون روابط کار:

تعدیل نیروی کار ۳۸ درصدی کاهش یافت

معاون روابط کار وزارت کار گفت: در وزارت کار وضعیت نیروی کار رصد می‌شود و بر اساس آمار تعدیل نیرو نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کم‌تر شده است.

علی حسین رعیتی فرد گفت:در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و بازار کار را رصد می‌کنیم وقتی تعداد شکایت برای بیمه بیکاری و  طرح دعوی در مراجع تشخیص کم می‌شود نشان می‌دهد که تعدیل نیرو کاهش پیدا کرده است.

به گفته معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در شورای عالی کار افزایش ۵۷ درصدی دستمزد به توافق بین نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت رسید اینکه این افزایش بزرگ دیده می‌شود به دلیل آن است که عدد حقوق کارگران سال‌ها فیریز شده بود در حالی که الان حداقل دستمزد کارگران  ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان است و سهم دستمزد در تولید کم‌تر از ۱۰ درصد است.

او گفت: طبق ماده ۷ قانون کار کارهایی که جنبه مستمر دارد باید قرارداد دائم داشته باشند قبلا مصوب شده بود حداقل قرارداد موقت ۴ سال باشد و رئیس جمهور هم دستور دادند که موضوع قراردادهای کاری یک ماهه و سه ماهه پیگیری شود.

به گفته رعیتی فرد، با توجه به مصوبه شورای عالی کار، حق مسکن کارگران از ۴۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این پیشنهاد شورای عالی کار باید به تصویب هیات دولت برسد که در دستور کار هیات وزیران قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.