سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران:

تاکنون ۳ میلیون دز واکسن نورا تحویل وزارت بهداشت داده شده است

سردار عبداللهی گفت: دانشگاه بقیه الله تنها دانشگاه کشور بود که با انجام تست‌های وزارت بهداشت توانست ۳ میلیون دز واکسن نورا تحویل وزارت بهداشت دهد.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران گفت: با شیوع کرونا از اسفند سال ۹۸، مطالعات اولیه واکسن نورا در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) آغاز شد و به عنوان تنها دانشگاه کشور با گذراندن فاز‌های حیوانی و انسانی توانست تائیدیه‌های لازم را از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو دریافت کند، به نحوی که تاکنون ۳ میلیون دز تحویل وزارت بهداشت شده است.

واکسن "نورا" که بر پایه پروتئین نوترکیب ساخته شده در فاز‌های بالینی خود ثابت کرده است با حدود ۹۰ درصد اثر بخشی می‌تواند برای مرحله سوم تزریق واکسن مقابله با کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

 طبق گزارشی که از کشور سوییس اعلام شد بیش از ۴۰ درصد از شرکت‌های واکسن سازی دنیا بر ساخت واکسن‌هایی از نوع پروتئین نو ترکیب اقبال دارند و نزدیک به ۱۱۰ واکسن در دنیا که کارآزمایی بالینی خود را پشت سر گذاشته اند مشابه واکسن نورا از نوع پروتئین نو ترکیب هستند.

به گفته جعفر سلیمیان مدیر علمی پروژه واکسن کرونا نورا، نتایج مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا نشان می‌دهد این واکسن آنتی بادی خنًثی کننده بسیار قوی در بدن ایجاد می‌کند.

سردار عبداللهی همچنین  از تزریق ۲۳ میلیون دز اول واکسن در ۲۸۲ مرکز واکسیناسیون بسیج خبر داد و گفت: در اوج همه‌گیری کرونا، ۵۱ هزار و ۸۵۰ بیمار در بیمارستان‌ها و ۴۵۰ درمانگاه سپاه بستری شدند؛ به نحوی که بیمارستان بقیه الله (عج) تهران بیشترین تعداد بستری در کشور داشت و حتی  پارکینگ این مرکز نیز به جایگاه تخت‌های کرونایی تبدیل شد.

گفتنی است، بر اساس آمار اعلام شده از معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه پاسداران، پاسداران کشورمان ۹۸ درصد دُز اول، ۹۳ درصد دُز دوم و ۶۷ درصد دُز سوم واکسن را تزریق کرده و در پایش‌های سلامتی کرونا شرکت کرده‌اند.

همچنین در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی  نیز ۳۰ پاسدار سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمادند که بیش از ۶۰ درصد شهدای سلامت کشور بسیجی بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.