سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدایی: احترام به قانون انتخابی دستاورد بزرگ مسابقات آسیایی بود

دارنده مدال برنز جهان معتقد است قهرمانی ایران در مسابقات کشتی آزاد آسیا با توجه به پایبندی کادر فنی به چرخه انتخابی خوشحال کننده و متفاوت بود.

مجید خدایی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد جوانان، گفت: کشتی ایران همواره در آسیا روی سکوی قهرمانی بوده و پیش از مغولستان، ۲۸ بار قهرمان شده‌ایم، اما قهرمانی این دوره از این جهت متفاوت و خوشحال کننده بود که کادر فنی به چرخه انتخابی عمل کرد و جوانانی که در مسابقات کشوری، قهرمان شده بودند را به آسیا فرستاد.

سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا طی روز‌های ۳ و ۴ اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغلوستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی رسید.

خدایی با اشاره به اینکه با وجود درخشش جوانان در قهرمانی آسیا با رسیدن به هدف پشتوانه‌سازی هنوز فاصله داریم، تاکید کرد: همچنان با یک برنامه قوی که بتواند آینده کشتی را تضمین کند، فاصله داریم، اما مسابقات قهرمانی آسیا ابتدای پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی است و باید به همین سبک و سیاق ادامه بدهیم تا با شناسایی کشتی گیران مستعد، چشم انداز روشنی پیش روی کشتی باشد.

دارنده مدال برنز آسیا اعتقاد دارد المپیک بزرگترین آوردگاه ورزش جهان است و همه‌ی کشور‌ها برای کسب بهترین نتیجه با بهترین تدارک پا به این مسابقات می‌گذارند و این در حالی است که ۲ سال تا المپیک پاریس فرصت داریم و باید در سبک وزن سخت‌تر کار کنیم و کشتی گیران بیشتری را شناسایی و به آن‌ها میدان بدهیم. او می‌گوید در سنگین وزن و در اوزان بالا مانند ۸۶ کیلو، ۹۲ کیلو، ۹۷ کیلو و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی گیران بسیار خوبی داریم، اما در اوزان پایین و سبک وزن باید سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.