سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دژکام:

راهبرد‌های بخش کشاورزی باید مشخص باشد

امام جمعه شیراز گفت: راهبرد‌های بخش کشاورزی باید مشخص و برنامه‌ها بر اساس آن تدوین شود، در غیر این صورت معاون برنامه ریزی نمی‌داند باید چه کند.

آیت الله لطف اله دژکام در دیدار و نشست رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کل دستگاه‌های وابسته به این سازمان گفت: ما باید دقیقا در خصوص مسائل راهبردی بخش کشاورزی مطلع و آگاه باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: در فضای اطلاع رسانی‌های جدید تبیین راهبرد‌ها باید توسعه یابد، ما در حیطه کار تخصصی شما به دنبال این هستیم که عقبه اجتماعی و فرهنگی برای کار شما درست کنیم؛ اگر این را انجام ندهیم نقش خودمان را ایفا نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اطلاع روحانیون از راهبرد‌های کلان می‌تواند باعث ایجاد و شکل گیری یک پشتوانه اجتماعی و فرهنگی در اجرای راهبرد‌ها و سیاست‌ها شود.

به گفته دژکام نهادینه کردن ارزش‌ها در بخش‌های مختلف مانند جنگل و کشاورزی از نقش‌های روحانیت است.

او، به نقش تاریخی روحانیون به عنوان "عالم" نیز پرداخت و گفت: عالم یعنی اینکه راهبرد‌ها را بدانیم، با هم فکر کنیم و مسیر صحیح حرکت را مشخص کنیم و با هر قدرتی که می‌خواهد مسیر را منحرف کند مقابله کنیم.

دژکام گفت: تعیین راهبرد امری ضروری و برای همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها لازم است و در راستای این راهبرد‌ها باید برنامه داشته باشیم و بازخورد این تدابیر اندیشیده شده را می‌بایست بررسی و ارزیابی کنیم.

امام جمعه شیراز  گفت: در جایی که تدبیر خوب بوده است، صبر لازم است تا به نتیجه برسد، در بحث کنترل قیمت‌ها به نظر می‌رسد تدبیر مناسبی در سطح ملی شروع شده است، اما این تدبیر تا بخواهد به نتیجه برسد زمان می‌برد. اگر مشکلاتی هم دارد باید با تدبیر حل شود.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه خود را جزو مجموعه جهاد کشاورزی می‌داند، زیرا مدتی در این دستگاه بوده است، گفت: باید ضابطه‌مند از افراد توقع کار در حیطه قدرت و مسئولیت شان داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.