امام جمعه شیراز با اشاره به مشکلات جامعه کارگری و حل آن از طریق تولید گفت: مجموعه کارفرمایان و کارگرانی که در تولید زحمت می‌کشند اصل و محور باشند و تا این‌ها را رشد ندهیم مسئله حل نمی‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با مجموعه مدیران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تبریک روز کارگر گفت: مسائل مربوط به جامعه کارگری یک موضوع با بیش از یک قرن است که برای حل آن باید تاریخ بررسی شود.

او گفت: در جامعه ما توجه جدی به این مقوله نشده است و با نگاه غیرعلمی مسائل جامعه کارگری حل نمی‌شود، در حال حاضر برای مسائل کارگری ۲ راه حل به دنیا نشان دادند یک راه سرمایه‌داری است و یک راه آنکه کمونیست‌ها دنبال کردند و منجر به فروپاشی شوروی شد.

امام جمعه شیراز گفت: ضمن بررسی این راه حل‌ها باید راهکار اسلام را نیز مورد توجه قرار داد، خانه کارگر استان فارس باید راه حلی عالمانه برای حل مسئله پیدا کند، چون راه کمونیست‌ها که به جایی نرسیده، راه سرمایه‌داری که مشکلات زیادی داشته پس راه سوم این است که با نگاه علمی و از دیدگاه اسلامی به راه حل این موضوع اندیشیده شود.

آیت‌الله دژکام گفت: استان فارس می‌تواند در این زمینه حرف‌های تازه‌ای داشته باشد و به عنوان امام جمعه از راهکار علمی حمایت می‌کنم و معتقدم جز با تعریف نظری و علمی نمی‌توان مشکل را حل کرد.

او به نقش کارگران در تولید و تاکید رهبری بر مسئله تولید اشاره و گفت: هر اندازه تولید بیشتر شود مشکلات جامعه کارگری کمتر می‌شود، اما در حال حاضر ۷۰ درصد اشتغال در بخش خدمات است یعنی در تولید نیست.

امام جمعه شیراز گفت: باید این روند را اصلاح کرد، وقتی در بخش خدمات نیرو اضافه شود فشار روی بخش تولید می‌رود، چون ایجاد اشتغال در بخش تولید هزینه بیشتری دارد و تا این مسیر را تغییر ندهید مسئله حل نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام گفت: کارگر تولید ثروت می‌کند باید تولیدکننده ثروت را دریابید و مجموعه کارفرمایان و کارگرانی که در تولید زحمت می‌کشند اصل و محور باشند و تا این‌ها را رشد ندهیم مسئله حل نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.