سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدال طلا در انتظار فرنگی کاران ناکام

به عقیده دارنده ۲ مدال برنز جهان، تجربه ثابت کرده فرنگی کارانی که برای بار اول در مسابقات ناکام شدند می توانند مدال طلای رقابت های بعدی را کسب کنند.

حبیب اخلاقی مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: میثم دلخانی که در نروژ طلای جهان را گرفت، در اولین حضورش در آسیا برنز گرفت، در دوره بعدی نقره گرفت و بعد از آن قهرمان جهان شد. پژمان پشتام هم که برنز جهانی نروژ را گرفت در اولین حضور در آسیا، دست خالی برگشت و در سال دوم در آسیایی قزاقستان توانست طلا بگیرد. به همین خاطر معتقدم که ملی‌پوشانی که حتی دست خالی برگشته‌اند، باید به آینده امیدوار باشند.

تیم ایران در سی و دومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد با ۴ مدال طلای محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، یک مدال نقره مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز ایمان محمدی و عارف حبیب الهی در اوزان ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید. علی نوربخش، شاهین بداغی و امیر قاسمی منجزی نیز در وزن‌های ۵۵، ۶۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از رسیدن به مدال محروم شدند.

اخلاقی گفت: مسابقات آسیایی در مجموع میدان خوبی بود و ۶ ملی‌پوش فرنگی اولین حضور بین‌المللی‌شان را تجربه کردند. ۷ ملی‌پوش اعزامی به قهرمانی آسیا، برگزیدگان جام تختی بودند و اعزام این نفرات برتر به آسیا یک کار ارزشمند بود. در ادامه هم با حضور مدعیانی که به چرخه اضافه می‌شوند در کنار ملی‌پوشانی که در آسیا درخشیده اند، شاهد یک رقابت خوب خواهیم بود تا با عملکردی که ملی‌پوشان در تمرینات و اردو‌ها نشان خواهند داد، بهترین‌ها به مسابقات پیش رو اعزام شوند. در مجموع معتقدم با یک ترکیب جوان در کنار کشتی‌گیران با تجربه می‌توان به آینده کشتی فرنگی امیدوار بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.