سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق اقتصادی با راه‌اندازی شهرک صنعتی در فارسان

امام جمعه فارسان گفت: راه‌اندازی شهرک صنعتی در مرکز این شهرستان مشکل بیکاری در منطقه را رفع می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ملک‌پور در نشست شورای اداری فارسان که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد گفت: این شهرستان سرمایه‌گذاران توانمندی دارد که در صورت راه‌اندازی شهرک صنعتی در فارسان می‌توان نسبت به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی کمک کرد.

توسعه مشاغل خانگی و خُرد و جذب سهمیه تسهیلات آن ضروری است، از این رو تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی شهرستان فارسان مانند تونل فارسان به دشتک و سد گُرگک جونقان در دستور کار قرار دارد.

مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای تکریم و معارفه روسای ادارات شهرستانی با مسئولان شهرستان هماهنگی کنند تا شرایط کلی شهرستان در انتصاب‌های جدید رعایت و لحاظ شود.


بیشتر بخوانید


آقای صالحی سرپرست فرمانداری فارسان نیز در این نشست گفت: ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از استقرار صنایع خرد و متوسط، کشاورزی نوین و گردشگری مهمترین برنامه این شهرستان است.

ظرفیت‌های قابل توجهی در شهرستان در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری وجود دارد که با بهره‌گیری از دانش روز و فناوری‌های نوین می‌توان این ظرفیت‌ها را در توسعه شهرستان به خدمت گرفت.

ایجاد سینما و مجتمع فرهنگی، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری باباحیدر و جونقان و ایجاد کتابخانه‌های عمومی و مصلی، احداث دانشکده پرستاری، تکمیل جاده سدباباحیدر، جاده دسترسی به آن و شبکه آبرسانی از خروجی سد تا آخرین نقطه شهرستان، مطالعه سد گوجان و فاضلاب شهر‌ها و اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان، احداث فاز دوم بیمارستان سیدالشهدا و تجهیزات برای این بیمارستان و ایجاد تجهیزات در بیمارستان سینا جزو مطالبات این شهرستان است.

همچنین در حوزه آموزش و پرورش ۹ باب مدرسه در سه بخش شهرستان در دست احداث است که باید روند آن تسریع شود.

توسعه و تجهیز مدارس شهرستان و اردوگاه دانش‌آموزش و پرورش و فرهنگیان دهشچمه، خانه معلم در بخش‌های جونقان و باباحیدر و افزایش ظرفیت خانه معلم بخش مرکزی در شهر فارسان از دیگر طرح‌های شهرستان به شمار می‌رود.

شهرستان فارسان دارای ۱۰۵ هزار و ۷۲۸ نفر جمعیت است و سه هزار و ۸۰۰ نفر هم جمعیت عشایری دارد که در مساحت پنج هزار و ۵۸۵ کیلومترمربعی شهرستان پراکنده شده است.

این شهرستان ۳.۵ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده و ۱۱ درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می‌کند.

۱۴ درصد نقاط گردشگری و هفت درصد نقاط تاریخی استان در شهرستان فارسان واقع شده است.

 ۶ مرکز دانشگاهی با پنج هزار دانشجو در شهرستان فارسان فعال است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بختیاری
۱۹:۲۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
شهرستان فارسان با موقعیت خوبی میتواند شهرها و شهرک‌های از صنعت و فناوری و کارخانجات و تولیدیهای فراوانی را در دامان خود پرورش دهد .
به امید اینکه مسولان شهرستان و استان و کشوری این فرصتهای طلایی را از شهرستان فارسان دریغ ننمایند و فارسان به شهری صنعتی در دل زاگرس مرکزی تبدیل شود.