سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان ۷۲۸ بیمار سکته قلبی با طرح کد ۲۴۷

رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه گفت : جان ۷۲۸ بیمار سکته قلبی با طرح کد ۲۴۷ اورژانس ۱۱۵ در بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه نجات یافت .

عظیمی وقار گفت : علت سکته حاد قلبی، ایجاد لخته در عروق کرونر است که منجر به بسته شدن رگ شده و جریان خون یک منطقه از عضله قلب کاملا از بین می‌رود.

به گفته رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه این اتفاق می‌تواند صدمات دائمی را برای فرد به دنبال داشته باشد، بنابراین هر چه سریع‌تر رگِ مسدود، باز و جریان خون مجددا برقرار شود، آسیب‌ها به عضله قلب کمتر خواهد بود.

زمان، نقش اصلی را در درمان بیماران دچار سکته حاد قلبی دارد، بنابراین بیماران با علائم سکته‌های حاد قلبی باید از خود درمانی خودداری کرده و هر چه سریع‌تر با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

علائم سکته حاد قلبی غالبا شامل درد قفسه سینه، احساس فشار و سنگینی روی سینه، احساس خفقان و تنگی نفس، همراه با تعریق و حالت تهوع و استفراغ است.

در صورت بروز علائم افراد سعی نکند به بیمارستان مراجعه کنند و باید جهت انتقال بیمار به بیمارستان ۲۴۷ (بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه) با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

چرا که گاهی بیمار دچار سکته حاد قلبی، ممکن است در بین راه، زمانی که بیمار از منزل به بیمارستان می‌آید، از دست برود.

در حالی که اگر با سیستم اورژانس به بیمارستان منتقل شوند، به دلیل امکان استفاده از امکانات شوک و احیا، ممکن است بیمار بازگردد. به همین دلیل مردم تا حد امکان با اورژانس تماس بگیرند.

کد۲۴۷ کد سکته قلبی جهت مدیریت درمان بیماران با علائم مشخصه ایسکمی حاد میوکارد است.

فرآیند کد ۲۴۷ در مرکز امام علی (ع) به دو صورت انجام می‌گیرد: مراجعه مستقیم که بیمار توسط همراهان با وسیله نقلیه شخصی به اورژانس آورده می‌شوند و توسط پرستار تریاژ وضعیت بیمار بررسی می‌شود. پذیرش بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ که طی هماهنگی با بیمارستان از طریق ارسال نوارقلب به خط ویژه کد ۲۴۷ منتقل می‌شوند.

در هر شیفت کاری ۱۲ نفر درگیر انجام وظیفه در کد ۲۴۷ می‌شوند که شامل ناظر و هماهنگ کننده، رزیدنت قلب اورژانس، پزشک اینترونشنیست، پزشک بیهوشی_تکنسین بیهوشی، پزشک جراح، پرستار تریاژ، پرستار کد ۲۴۷ اورژانس، پرستار کد ۲۴۷ اورژانس، تکنسین آنژیوگرافی، راننده آمبولانس و پرسنل خدمات است.

در پارسال تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه به دلیل سکته قلبی ۱۰۶۱ نفر بوده که از این تعداد ۷۲۸ نفر مربوط به کد ۲۴۷ است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.