سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان:

چهار طرح پیشران در سفر رییس جمهور به کردستان سرمایه گذاری می‌شود

استاندار کردستان با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان، گفت: طی جلسه‌ای که در تهران برای فراهم کردن مقدمات این سفر داشتیم سرمایه‌گذاری برای چهار طرح پیشران در کردستان مصوب شده است.

اسماعیل زارعی کوشا این چهار طرح را زنجیره فولاد شهر‌های بیجار و قروه، معدن طلای سقز و پتروشیمی بعثت کردستان نام برد و گفت: برای این چهار طرح ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت می‌گیرد که این حجم سرمایه گذاری در طول تاریخ اقتصاد استان بی سابقه است.

به گفته او: در مجموع ۲۵۰ طرح سرمایه گذاری برای کل استان پیشنهاد شده است که بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را شامل می‌شود.

استاندار کردستان می‌گوید: احیای دوباره برخی از طرح‌های راکد نیز این مدت کردستان مورد توجه قرار گرفته که نمونه آن کارخانه ذوب آهن زاگرس قروه بوده که بیش از یک دهه تعطیل شده است.

او می‌گوید: مجری این طرح متعهد شده که تا هشت ماه آینده کارخانه را راه اندازی کند که در این صورت برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال شاهد ورود عمده سرمایه گذاران به استان خواهیم بود، گفت: در این راستا فردا یک تفاهم نامه را با شرکت ذوب آهن اصفهان با هدف سرمایه گذاری در زنجیره‌های تولید فولاد در استان منعقد می‌کنیم که اتفاق بسیار بزرگی است.

برچسب ها: استاندار ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.