سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فرزندآوری، هشداری برای حرکت به سوی پیری

آمار‌ها و مبانی رسمی، مدتی است که از کاهش میزان تولد و فرزند‌آوری در سال‌های اخیر خبر می‌دهند.

هشداری برای حرکت خزنده جمعیت استان همدان به سمت پیری است؛ و سیاست‌های تشویقی و قوانین درستی هم در بحث تهیه مسکن برای فرزند آوری بیشترو حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت نگرفته است.

جمعیت و میزان نیروی جوان آن یکی از مولفه‌های بسیار مهم در هر جامعه‌ای است، جامعه‌ای که نیروی جوان و فعال دارد بی شک از جوامعی که اکثر آن را جمعیت پیر تشکیل می‌دهد بسیار پویاتر، فعال‌تر و موفق‌تر است.

از سوی دیگر یک جامعه برای رقابت با سایر جوامع نیازمند نیرو‌های انسانی جوان و خلاق است، از همین روی، یک جامعه زمانی میتواند برای نسل‌های بعد نیروی جوان داشته باشد که میزان تولد در آن مناسب باشد و در واقع هر مرد و زن به جای خود جایگزین داشته باشند، اما متاسفانه در سال‌های اخیر شواهد اینگونه نشان می‌دهد که میزان تولد در استان همدان رو به کاهش گذاشته است که آمار‌های رسمی نیز بر این موضوع صحه می‌گذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Hafez
۰۷:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
افزایش بی رویه جمعیت بدون برنامه ریزی ساختاری نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات را چندین برابر می کند دولت با این جمعیت ۸۵ ملیونی نمیتواند تدبیر و عملش را به کار برد فشار ناشی از فرزند آوری بر عهده پودر و مادر است نه بر عهده ی دولت