سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از کشف ۴۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق تا جشن تولدی با طعم قتل

مهم‌ترین حوادث ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف تریاک در بازرسی از منزل

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از منزلی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: مأموران انتظامی کلانتری ۲۰ گل سرخ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستا‌های این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل ۱۰۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۴۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف یک دستگاه تانکر گازی و کشف ۴۱ هزار و ۶۵۸ لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پلیس آگاهی کازرون با همکاری پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، با استقرار در محور‌های موصلاتی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تانکر گازی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بازدید از خودرو متوجه شدند این تانکر حامل ۴۱ هزار و ۶۵۸ لیتر گازوئیل قاچاق است که راننده قصد انتقال آن را استان‌های مرزی و خروج از کشور داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: ارزش محموله سوخت مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

جشن تولد منجر به قتل در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: افرادی که بامداد امروز در جشن تولد حضور داشتند با یکدیگر درگیر و منجر به قتل یکی از آنان شد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع نزاع و درگیری منجر به قتل در یکی از باغ‌های اطراف روستای "فتح‌آباد" مرودشت بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند ۳ نفر از میهمانان یک مراسم جشن تولد با سلاح سرد با یکدیگر درگیر و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: یکی از مجروحان ۳۲ ساله به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت (به قتل رسیده) کرده است و قاتل ۳۵ ساله که خود نیز در این حادثه مضروب شده است در حال حاضر بستری است.

سرهنگ زینلی گفت: ماموران انتظامی موفق شدند ۴ نفر دیگر از عوامل درگیری دستگیر و روانه دادسرا کنند و حال مزاجی هر دو مضروب رضایت‌بخش است.

این مقام انتظامی گفت: افراد دستگیر شده علت و انگیزه درگیری و قتل را اختلافات شخصی عنوان کرده‌اند و پلیس با قاطعیت با کسانی که بخواهند امنیت شهروندان را خدشه‌دارکنند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

کامیون حامل احشام توقیف شد

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۴۶ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: دیروز ماموران پلیس آگاهی مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۴۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی مهر گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند که در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۴ تن ضایعات مرغ در زرین دشت کشف شد

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: ۴ تن ضایعات مرغ در این شهرستان کشف و معدوم شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامی زرین‌دشت از خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه کامیون قصد ورود ضایعات مرغ به این شهرستان دارد مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران سریعا به محور‌های مواصلاتی اعزام و با اقدامات فنی و کنترل نامحسوس خودرو‌های عبوری کامیون مذکور را شناسایی و آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت گفت: در بازرسی از این کامیون ۴ تن ضایعات مرغ کشف شد و راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صالحی‌فرد گفت: محموله فاقد هرگونه مجوز بهداشتی بوده و به منظور جلوگیری از کاربرد آن در چرخه مواد غذایی با دستور مقام قضائی و همکاری شبکه بهداشت معدوم شد.

او گفت: استفاده و حمل فرآورده‌های خام دامی مستلزم رعایت استاندارد‌های بهداشتی و اخذ گواهی بهداشت از شبکه‌های دامپزشکی است و در غیر این صورت از تردد چنین محموله‌هایی جلوگیری به عمل می‌آید.

هتک حیثیت با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث هتک حیثیت یک شهروند شده بود.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر ساخت حساب کاربری جعلی به نام وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت از چند ماه قبل فردی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با انتشار مطالب کذب باعث هتک حیثیت من شده و پس از ارتباط با دوستان و همکارانم نیز آسایش و آرامش را از من سلب کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: با اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلس فتا متهم که خانمی ۲۰ ساله بود شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

سرهنگ زینلی گفت: متهم در بازجویی اولیه به جرم خود با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد و فرد مذکور برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه یکدیگر می‌کنند هشدار داد که با اثبات عمل مجرمانه باید پاسخگوی قانون باشند.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه وانت پیکان دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه طسوج کوار حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو وانت پیکان که در کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد و شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

توقیف اتوبوس‌های مسافربری حامل کالای قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از توقیف ۳ دستگاه اتوبوس مسافربری حامل انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: با توجه به اخبار واصله مبنی بر قاچاق کالا توسط برخی از اتوبوس‌ها، طرح تشدید نظارت و کننترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی با ایست و بازرسی مقطعی در یک عملیات به ۳ دستگاه اتوبوس مشکوک و در بازرسی از آن‌ها موفق شدند ۳۰۰ ثوب البسه، یک دستگاه دوچرخه، یک هزار و ۱۰۰ عدد شمع خودرو، ۸۵ دستگاه ساعت دیجیتال، ۳۰ تخته پتو، ۳۰ دست سیسمونی نوزاد و ۳ کارتن انواع اسیاب بازی و تجهیزات جانبی موبایل کشف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: ارزش کالای قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۱۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال برآورد شده است و در این خصوص ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف زمین خواری میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف زمین‌خواری به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در اطراف "تحت تملک" این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او گفت: در این رابطه ماموران به همراه نماینده اداره منابع طبیعی و مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۰ هزار و ۷۹۷ متر از اراضی ملی رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که در این خصوص ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از شناسایی و دستگیری ۲۲ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در روستای "بیاده" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در روستای بیاده شهرستان داراب، بلافاصله ماموران جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او گفت: پس از حضور ماموران مشخص شد درگیری بین ۲ خانواده رخ داده و منجر به مجروح شدن ۵ نفر از آن‌ها به وسیله اسلحه ساچمه زنی و چوب شده و سریعا توسط عوامل امدادی به بیمارستان اعزام شده‌اند.

فرمانده انتظامی داراب گفت: در این خصوص تیم ویژه‌ای از ماموران انتظامی پس از رصد و انجام کار‌های فنی، ۲۲ نفر از عاملان نزاع و ضاربین که متواری شده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ نوشاد گفت: حال مصدومین رضایت بخش است و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی گفت: وقوع چنین نزاع‌هایی مصداق بارز اخلال در نظم عمومی است؛ از این رو نیروی انتظامی به شدت برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

توقیف کامیون حامل ۴ میلیارد کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: کامیون حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران پلیس شهرستان ممسنی حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این کامیون ۵۲۶ عدد لوازم یدکی خارجی قاچاق از نوع یاتاقان، تسمه تایم، فن کلاچ و پیستون کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص راننده متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق احشام در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: سارق احشام در "قادرآباد" دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: در پی وقوع سرقت چند راس گاو و گوسفند در بخش مشهد مرغاب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری قادرآباد قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری با به کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: متهم تا کنون به ۲ فقره سرقت احشام اقرار کرد و سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ کریمی ضمن قدردانی از مشارکت همه جانبه شهروندان با پلیس، گفت: پلیس با حفظ هوشیاری و تلاش شبانه‌روزی فضا را برای مجرمان ناامن می‌سازد که این موفقیت‌ها در سایه خود مراقبتی و مشارکت شهروندان اثربخش‌تر خواهند بود.

کشف احشام قاچاق در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۲۴ رأس گوساله قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: مأموران انتظامی شهرستان کوه‌چنار هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۲۴ راس گوساله قاچاق و فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۴۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری ویتارا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری استان هنگام کنتزل خودرو‌های عبوری به یک سواری ویتارا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

به گفته او، ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

او گفت: نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است و مبارزه با سوداگران مرگ و باند‌های وارد کننده مواد افیونی به طور مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

دستگیری سارق و کشف ۹ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار با ۹ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران موفق شدند پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و انجام گشت زنی‌های هدفمند، یک سارق سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آباده گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق اموالی مسروقه شامل ضبط و پخش، جک، آچار چرخ و ... کشف شد و متهم در بازجویی اولیه به ۹ فقره سرقت درون خودرو و اماکن خصوصی اقرار کرد.

سرهنگ مسعودی گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف خودرو سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه سواری پراید خبر داد که سابقه سرقت از شهرستان داراب داشت.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی بخش شیبکوه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار جاده پارک بود مشکوک شدند.

او گفت: در بررسی‌های انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان داراب است.

فرمانده انتظامی فسا گفت: سواری مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.