مهم‌ترین حوادث ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۳۰۰ کیلو تریاک به همت ماموران انتظامی فیروزآباد و قیروکارزین

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد و قیروکارزین موفق شدند در بازرسی از یک سواری پژو پارس ۳۲۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، امروز مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد مطلع شدند یک سواری پژو پارس در حال انتقال مقداری تریاک از قیروکارزین به سمت شیراز است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران سریعا به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو پژو را شناسایی و دستور توقیف را صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار به سمت قیروکارزین کرد، گفت: ماموران پلیس فیروزآباد با همکاری کارکنان انتظامی قیروکارزین پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از سواری پژو ۳۲۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، ادامه داد: راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: این استان محل ناامنی برای قاچاقچیان است و سوداگران مرگ مطمئن باشند که با تیزبینی پلیس با هیچ ترفند و جاسازی نمی‌توانند مواد مخدر را به فارس انتقال دهند.

مواد مخدر

کشف ۱۷۰ کیلو حشیش در نی ریز

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان نی‌ریز ۱۷۰ کیلو حشیش در بازرسی از یک سواری پراید کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز هنگام گشت‌زنی در محور سیرجان-شیراز به یک سواری پراید مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پراید را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۱۷۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار حبیبی گفت: مبارزه با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی در سال جاری است.

لوازم جانبی کامپیوتر قاچاق روانه بازار نشد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه وانت پیکان و کشف لوازم جانبی کامپیوتر قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر خرم‌بید در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۴۰ عدد کارت گرافیگ و مادربرد کامپیوتر خارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه است و مبارزه با قاچاق یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کامیون حامل احشام قاچاق در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰۶ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی بخش بیرم این شهرستان هنگام کنترل محور‌های عبوری و گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این کامیون ۱۰۶ رأس گوسفند قاچاق و بدون هرگونه مجوز دامپزشکی که راننده قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فروردین ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم‌خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان کوه چنار در فروردین‌ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۳ خرده فروش دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۸۱ نفر متهم تحت تعقیب، دستگیری ۸ سارق و کشف ۵۳ فقره انواع سرقت، توقیف ۶۸ دستگاه وسائط نقلیه متخلف، کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق و کشف ۵ قبضه سلاح غیرمحاز از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محمدی هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

دپو کالای قاچاق در لارستان لو رفت

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: به منظور اجرای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ لطیفی با رصد هوشمندانه از دپو انواع کالا‌های قاچاق در یک انبار در یک منزل مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار ۱۱۴ کیلو قهوه، ۲۱ کیلو آمیکو مشکی و آبی و ۹۰ بسته یک کیلویی هاوایی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی مقطعی به ۳ دستگاه خودرو سبک مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو‌ها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل یک هزار و ۵۷۲ عدد انواع نوشیدنی، ۸ هزار عدد ژیلت، ۲ هزار و ۷۰۰ عدد کاور گوشی، ۵۹۷ عدد انواع لوازم خرازی، ۱۲۰ جفت کفش، ۸۸۰ ثوب پوشاک و ۱۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

سرهنگ جوکار با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر شدند، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتور سیکلت قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد گفت: ماموران انتظامی زرین‌دشت به منظور اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین بدون پلاک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که موتورسیکلت مذکور قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی زرین دشت گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳۲ راس گوسفند قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۳۲ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از ۳ دستگاه سواری در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی فسا هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ و پیکان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۲ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز بهداشتی کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۸۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر با پرونده متشکله روانه دادسرا شدند، گفت: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام افرادی که قصد انتقال دام دارند موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی دریافت کنند.

کشف یک میلیارد کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران کلانتری دژکرد این شهرستان هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۱ دستگاه مخلوط کن، نان گرم کن، تلویزیون، پنل و موتور کولر گازی، جارو شارژی، یخچال فریزر و توستر خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه راننده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان سابقه دار با ۲۷ فقره سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارقان سابقه‌دار با ۲۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در معابر عمومی در سطح شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۷ فقره سرقت از معابر عمومی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

عاقبت متهم

توقیف موتورسیکلت قاچاق در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی گزارش شهروندان مبنی بر مزاحمت یک دستگاه موتورسیکلت با حرکات نمایشی و خطرناک برای عابران، سریعا ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او گفت: ماموران پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و راکب را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه در بررسی اولیه مشخص شد موتورسیکلت فوق قاچاق و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است، گفت: برابر نظر کارشناس ارزش آن ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف خودرو سرقتی در شهرستان سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف یک دستگاه پژو ۲۰۶ دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی پاسگاه همایجان سپیدان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۲۰۶ که در کنار جاده پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که خودرو فوق مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، گفت: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

طرح برخورد با روزه خواری در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح برخورد با روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران پلیس شهرستان آباده از ابتدای شروع ماه مبارک رمضان طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با محوریت برخورد با روزه خواری در ملاء عام و اجرای طرح‌های کنترل و نظارت در سطح شهرستان اجرا کردند.

او گفت: در ماه مبارک رمضان در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با روزه خواران در ملاء عام، ۱۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه در این طرح ۵ واحد صنفی به علت رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان با هماهنگی مقام قضائی پلمب شد، گفت: تظاهر به روزه‌خواری جرم تلقی شده و مستجاب به برخورد قانونی است که از عموم شهروندان درخواست داریم با رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در زمینه عدم تظاهر به روزه خواری، رعایت حجاب و شئون اسلامی و پرهیز از آلودگی صوتی زمینه برای بهره‌برداری از فیوضات این ماه را برای خود و دیگران فراهم کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با تاکید بر استمرار اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی با محوریت برخورد با روزه خواری در ملاء عام و طرح‌های کنترل و نظارت صنوف تا پایان ماه مبارک رمضان، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف در صنوف، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.