آقای علی آزاد گفت: وضعیت نگهداری از راههای کشور بسیار کاهش یافته و متاسفانه شاهد آن هستیم که سرمایه عظیم کشور در حال از بین رفتن است در صورتی که ارزش روز راهها حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که برای نگهداری از آنها باید ۴ درصد هزینه کنیم. متاسفانه در این زمینه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته رئیس انجمن شرکت های راهسازی در ۱۰ سال گذشته ۲۸ میلیون تن برای آسفالت هزینه صورت می گرفت اما هم اکنون سازمان راهداری اعلام کرده که ۹ میلیون تن آسفالت نیاز داریم که باید در این زمینه تجدید نظری صورت گیرد.
در حال حاضر مشکل اصلی در مسئله تصادفات، رانندگان حادثه ساز هستند نه نقاط حادثه ساز چراکه بسیاری از تصادفات جاده ای به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه در این بخش است.
سه هزار نقطه حادثه خیز در کشور داریم که تاکنون تنها ۲۵۰ نقطه اصلاح شده که این اصلاح هم نیاز به منابع مالی و بودجه دارد.