سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایده‌های نوآورانه‌ای که به دست دو جوان بیرجندی عملیاتی می‌شوند

دو جوان بیرجندی با تلفیق دانش کامپیوتر و الکترونیک توانسته اند ایده‌های خود را به محصول با ارزش افزوده بالا تبدیل کنند.

 ۲ جوان بیرجندی ساخت کلیه ماشین آلات صنعتی برنامه پذیر را شروع کردند که اکنون پا در عرصه تولید گذاشته است.

نخعی یکی از این جوانان بود که گفت: به همراه دوستم به بسیج علمی مراجعه کردیم و با حمایت‌های خوبی که صورت گرفت توانستیم دستگاهمان را در استان بسازیم و برای تولید انبوه و ساخت ایده‌های جدید به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند معرفی شدیم.

غلامی دیگر جوان مبتکر هم از ابتدای کار تبدیل این ایده همراه دوستش بود، او گفت: دستگاه CNC با کاربرد‌های عمومی برای ماکت سازی، تبلیغاتی، هنری، ساخت قطعات مورد استفاده در دکوراسیون، تابلوسازی و مدل سازی قابل استفاده است.

نخعی گفت: سعی کردم دانش کامپیوتر و الکترونیک را به صنعت و در نهایت به محصول تبدیل کنم.

دانشگاه حامی طرح‌های نوآورانه

دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند هم در این راه تنهایشان نگذاشت، بیدسکی رئیس امور آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: تمام امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار این دو جوان قرار گرفته است.

بهلولی عضو هئیت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: در گام اول بحث داوری ایده‌ها را انجام می‌دهیم و زمانی که به این باور می‌رسیم که جای رشد دارند و به تولید می‌رسند با تمام وجود حمایت می‌کنیم.

این جوان خوش فکر تنها به ساخت دستگاه CNC اکتفا نکرده است و از ایده‌های جدیدش می‌گوید.

نخعی گفت: در حال حاظر طرحی داریم که اگر ساخته شود با فشار تنها یک دکمه عملیات سیمان کاری دیوار را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

علی آبادی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: نه تنها آقای نخعی بلکه هر جوانی که صاحب ایده است می‌تواند برای حمایت به دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند مراجعه کند تا کلیه امکانات و تجهیرات مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد؛ و راه این جوان پایانی ندارد قرار است در آینده‌ای نزدیک گام‌های بلندی‌تر هم در عرصه تولید و اشتغال آفرینی بردارد.

حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان

احمدی زاده رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به شعار سال برنامه‌هایی در پیش رو داریم که علاوه بر کمیت، کیفیت شرکت‌های دانش بنیان را ارتقا می‌دهد.

او گفت: برای ارتقا کمی دنبال زنجیره‌های ارزش هستیم که با توجه به مشخص شدن اولویت‌های استان، در حوزه ایجاد استارتاپ‌ها و ایده‌های نو حمایت می‌کنیم.

احمدی زاده گفت: حمایت مالی و معنوی انجام می‌شود تا ایده‌ها به شرکت دانش بنیان تبدیل شود، امسال با کمک سازمان جهاد کشاورزی استان تعریف امکان سنجی ۴ محصول زعفران، عناب، زرشک و آنغوزه انجام شده که این مطالعات به طرح‌ها عملیاتی شود.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: به ازای هر طرح ۳۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض می‌شود تا کار به نتیجه برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.