رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشاورزی هوشمند و دانش بنیان راهگشای توسعه بخش کشاورزی استان است.

جعفری گفت: هوشمند سازی مدیریت منابع آب، توزیع کود و نهاده‌های دامی از جمله طرح‌های نوین این سازمان در راستای حل مشکلات بخش کشاورزی است.

او گفت: امسال یکی از طرح‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان نظارت هوشمند بر تهیه، ذخیره سازی و توزیع گندم در بازار و حتی توزیع آرد است.

جعفری گفت: استفاده بهینه از منابع آب و پساب‌های خانگی و صنعتی راهکار جبران کم آبی در بخش کشاورزی و صنعت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بی تردید خراسان جنوبی با در اختیار داشتن ظرفیت‌های علمی فراوان، استعداد‌های زیستی و منابع طبیعی، پتانسیل‌های ویژه کشاورزی، منابع انسانی متخصص و مجموعه‌های همسو قادر است با برنامه ریزی و پشتکار، در تحقق شعار سال و فرمان رهبر معظم انقلاب پیشرو باشد.

او گفت: با بهره گیری از شعار سال و با به کارگیری تمام ظرفیت‌های داخلی سازمان، مجموعه‌های وابسته، تشکل‌های بخش خصوصی، بهره برداران، صنعت گران، نخبگان، کمک نوآوران عرصه کشاورزی و تمامی واحد‌های فناور در مسیر توسعه کشاورزی دانش بنیان و افزایش اشتغال آفرینی در حوزه کشاورزی گام برخواهیم داشت.

جعفری گفت: راه اندازی قرارگاه کشاورزی دانش بنیان به عنوان اولین و مهم‌ترین محور‌های توسعه کشاورزی استان می‌تواند به عنوان نقشه راه در مسیر تحقق کیفی شعار سال ضامن برنامه ریزی دقیق و موثر به منظور اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی قلمداد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با ایجاد جهاد کارآفرینی و اشتغال آفرینی در عرصه کشاورزی می‌توان علاوه بر افزایش کیفیت و بهره وری در آب و خاک که از دغدغه‌های استان می‌باشد، موضوع امنیت غذایی و کشاورزی تجاری را بیش از پیش محقق کرد.

راه اندازی مزرعه خلاقیت و نوآوری کشاورزی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امید است با تلاش شبانه روزی بتوانیم در سال ۱۴۰۱ به سمت کشاورزی علمی، با نفوذ فناوری حرکت کنیم و با رشد تولیدات استان علاوه بر تأمین نیاز‌ها و تکمیل چرخه‌ها در مسیر صادرات نیز گام برداشته و با افزایش درآمد کشاورزان و بهره برداران این عرصه به افزایش سهم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اشتغال و اقتصاد استان مبادرت کنیم.

او گفت: در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و نامگذاری سال جدید با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به زودی مزرعه خلاقیت و نوآوری کشاورزی به عنوان یک مرکز دانش بنیان در محمدیه شهرستان خوسف راه اندازی می‌شود.

جعفری گفت: هدف از ایجاد این مزرعه استقرار استارتاپ‌ های کشاورزی و حمایت از واحد‌های فناورانه در حوزه کشاورزی است، راه اندازی امکاناتی، چون مزرعه، آب، آزمایشگاه، ساختمان‌های مسکونی، اداری و خوابگاهی در این مزرعه پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.