سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبردار میلیاردی در کاشان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی از طریق سایت دیوار خبر داد.

سرهنگ ستاد حسین بساطی گفت: فردی که به بهانه خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

او می‌گوید: موضوع پس از شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه خرید و فروش کالا نظیر فرش دستبافت، رایانه (کامپیوتر)، رایانه کیفی (لپ تاپ)، دستگاه‌های ایستگاه بازی (پلی استیشن)، خرید و فروش چهارپایان از جمله گاو گوسفند و الاغ و خرید و فروش گشت (تور) کربلا از آنان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی کاشان قرار گرفت.

به گفته او، ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند مالباختگان در قبال خرید یا فروش کالا از طریق سایت دیوار به حساب متهم، مبلغ مورد نظر را واریز یا جنس را تحویل داده‌اند، اما شخص یادشده پس از معامله تلفن خود را از دسترس خارج و متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از بررسی مستندات، اظهارات شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی، مخفیگاه متهم را در شهر تهران شناسایی و با نیابت قضایی و در یک اقدام عملیاتی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ بساطی گفت: بر پایه بررسی‌های تخصصی انجام شده متهم تا کنون ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان کاشانی کلاهبرداری کرده که در بیشتر مراحل خرید و فروش کالا حضور فیزیکی نداشته و فقط با استفاده از ۴ خط تلفن ۶۲۴۵*۰۹۹۲، ۹۲۲۴*۰۹۰۲، ۸۸۶۵*۰۹۰۲ و ۵۹۷۳**۰۹۲۱ پس از تطمیع شهروندان، معامله می‌کرده است.

به گفته او، با توجه به گسترده بودن فضای مجازی و توسعه سایت‌های خرید و فروش کالا‌های نو و دست دوم افراد سودجو با ترفند‌های مختلف از اعتماد هموطنان سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند از هموطنان درخواست می‌شود تا هنگام خرید در فضای مجازی دقت بیشتری را داشته باشند.

این مقام انتظامی گفت: شهروندانی که از این طریق مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی شهرستان مراجعه کنند.

سرهنگ بساطی گفت: برای خرید کالا در فضای مجازی باید دقت کرد که امکان غیرواقعی بودن آگهی یا تبلیغ انتشار داده شده برای کالای مورد نظر واقعی با حضور افراد شیاد در پشت پرده این تبلیغات با قصد کلاهبرداری از هموطنان است.

او می‌گوید: بنابراین هموطنان تا قبل از مشاهده و کسب اطمینان از اصالت کالا از پرداخت هرگونه مبلغ به عنوان بیعانه به فروشنده خودداری و از افرادی خرید کنند که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم و کالا قبل از خرید با دقت مورد بررسی قرار گرفته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.