سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بندر بانکرینگ کشور خبر داد:

تامین سوخت کم سولفور در بندر سلخ برای ناوگان ملی کشتیرانی

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأمین حدود چهار میلیون دلار منابع مالی، فعالیت خود را در حوزه تامین سوخت کم سولفور آغاز کرد.

آقای محسن فاخری گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به تازگی با تأمین حدود چهار میلیون دلار منابع مالی، جهت خرید و انتقال سوخت دیزل آلترا (یک دهم درصد سولفور)، از مجموعه بانکرینگ بندر سلخ در خصوص سوخت کم سولفور فعالیت خود را آغاز کرد.

 به گفته مدیر بندر بانکرینگ کشور  ایجاد پالایشگاه تولید سوخت که از اهداف اصلی طرح از ابتدا بوده؛ هنوز محقق نشده و در عین حال نیز، با توجه به الزامات بین المللی ۲۰۲۰ در خصوص سوخت کم سولفور نیم درصد،  این بانکرینگ امکان تولید سوخت کشتی‌ها را دارا  نبوده و ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سولفورزدایی و تولید سوخت کم سولفور، نیازمند سرمایه گذاری سنگین به همراه انتقال تکنولوژی و تجهیزات است که در شرایط و محدودیت‌های فعلی، دستیابی به آن به چندین سال زمان نیاز دارد.

پروژه سوخت‌­رسانی به شناور‌ها در کشور (بانکرینگ) در بندر سلخ جزیره قشم بعد از الزام استفاده از سوخت کم سولفور توسط تمامی ناوگان های کشتیرانی کشور  آغاز شده و با توجه به آنکه  موقعیت ویژه بندر سلخ در ساحل جنوبی جزیره قشم که با آبراهه بین‌المللی خلیج فارس پنج مایل دریایی فاصله دارد، یکی از مناسب‌ترین شرایط برای تبدیل شدن این بندر به یک قطب بزرگ سوخت رسانی (Bunkering) را فراهم می‌سازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.