وزارت حمل و نقل لبنان در حال مذاکره با کشتیرانی جهت استقبال از کشتی‌های ایرانی در بنادر لبنان بر اساس مقررات و قانون اساسی است.

آقای علی حمیه گفت: در شرایطی کشتی‌های ایرانی نمی‌توانند در بنادر لبنان پهلو بگیرند که با سخت­‌ترین تحریم‌­ها بر علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این کشتی­‌ها در بسیاری از آبراهه­‌های بین­‌المللی تردد دارند؛ به همین دلیل، از همین جا به لبنانی‌ها می‌گویم که این کشتی‌ها در حال حاضر در بنادر کشور‌های دیگر دنیا به جز لبنان قادر به تخلیه و بارگیری هستند.

به گفته وزیر حمل و نقل لبنان، بر این اساس، مرحله جدیدی از افق­‌های همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده‌­ایم و به طور قطع، ورود کشتی‌­های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به لبنان که دارای  موقعیت جغرافیایی ویژه‌­ای در شرق دریای مدیترانه است، می­‌تواند زمینه­‌ساز رونق اقتصادی بنادر کشورمان و افزایش درآمد‌های عمومی لبنان شود .

وزارت حمل و نقل در حال مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی جهت استقبال از  کشتی‌های ایرانی در بنادر لبنان بر اساس مقررات و قانون اساسی و همچنین تبدیل کردن آن به یک دستور حاکمیتی است.

حمل و نقل دریایی کالا بین بنادر کشور، یک گام  اساسی در جهت خدمت به تجار و  تسهیل­‌کننده تجارت بین دو کشور  به شمار می‌رود و هم اکنون بسیاری از کشتی‌های ایرانی از کانال سوئز عبور کرده و به سوریه رفته و از آنجا به استانبول کالا حمل می‌کنند اما در بنادر لبنان اقدام به پهلو گیری نمی‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار