سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس تلفنی پوتین با رئیس شورای اروپا درباره وضعیت اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس شورای اروپا درباره وضعیت اوکراین، ارزیابی‌های اساسی را در رابطه با عملیات نظامی روسیه تشریح کرد.

ولادیمیر پوتین، به شارل میشل گفت که پس از آزادسازی ماریوپل، دستور لغو حمله به «آزوفستال» صادر شد و همه کسانی که اسلحه خود را زمین گذاشتند، تضمین حیات داشتند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، پوتین به رئیس شورای اروپا گفت: «رژیم کی‌یف به نظامیان مستقر در آزوفستال اجازه نمی‌دهد از فرصت استفاده کنند و سلاح‌های خود را زمین بگذارند.»

ریانووستی نوشت، پوتین به میشل درباره اقدامات در حال انجام برای محافظت از غیرنظامیان دونباس، باز کردن روزانه کریدور‌های بشردوستانه گفت. رئیس‌جمهور روسیه همچنین توجه رئیس شورای اروپا را به اظهارات غیرمسئولانه نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد لزوم حل‌وفصل اوضاع اوکراین از طریق ابزار‌های نظامی جلب کرد.

پوتین به رئیس شورای اروپا گفت: «رهبران اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا با اقدامات خود آشکارا روس‌هراسی را ترویج می‌دهند. بروکسل می‌تواند کی‌یف را تحت تأثیر قرار دهد تا اوکراین را مجبور به توقف گلوله‌باران گسترده شهرک‌ها در دونباس کند.»

پوتین در پاسخ به درخواست میشل برای تماس مستقیم با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که چنین امکانی به ویژه به نتایج مذاکرات بستگی دارد. پوتین به میشل گفت: «طرف اوکراینی در مذاکرات ناسازگار است و حاضر نیست به دنبال راه حل‌های قابل قبول دوجانبه باشد.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از این اعلام کرد آماده مذاکره با رئیس‌جمهور روسیه درباره اوضاع اوکراین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال ممنوعیت جمعی برای عرضه نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها ندارد، زیرا چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید کرده‌اند که این طرح را وتو خواهند کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.