سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز نیکوکاری شهید حجت الاسلام دارایی در زادگاهش

قائم مقام کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) خراسان رضوی از افتتاح مرکز نیکوکاری شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی در زادگاهش روستای بزد تربت جام خبر داد.

دانشوری درمراسم افتتاح مرکز نیکوکاری جهادگر شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی در زادگاهش روستای بزد تربت جام   گفت: شهید دارایی زندگی اش را وقف رسیدگی به نیازمندان کرده بود و در حوزه فقرزدایی،معیشتی و اشتغالزایی نمونه و الگو بود و مردم شهید پرور تربت جام واهالی روستای بزد به خود ببالند که شهید عزیزی بنام دارایی تقدیم کرده اند که عامل تقویت و ارتقای وحدت شد.

قائم مقام کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: شهادت حجت الاسلام دارایی موجب شد که مراکز نیکوکاری بیدار شوند و اثرات کاری و رفتاری شهیددارایی مراکز نیکوکاری را نور افشانی کرد و تحولی در رویکرد و عملکرد آنان ایجاد نمود .

او گفت: شهید دارایی در حاشیه شهرمشهد با همه خطراتش با تکیه برظرفیت ها وراه اندازی مرکز نیکوکاری پیگیر امورات مردم فقیر و کمک کار فقرا بود و اعتماد مردم را جلب کرده بود و در حوزه اخلاقی همه از شهید راضی بودند .

قائم مقام کمیته امداد امام ‌خمینی ره خراسان رضوی گفت: کارگزاران مراکز نیکوکاری باید از خودشان مایه بگذارند و با نگاه تحولی در این‌ مراکز تلاش کنند و‌ نیازهای تحصیلی، آموزشی، اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری ،طرح های تولیدی ، خدماتی ، دانش بنیان ایجاد کنند و کمیته امداد آمادگی همکاری دارد تامهارت آموزی انجام‌گیرد.

دانشور گفت: خیلی از نیازمندان قادر به کارنیستند و مراکز نیکوکاری باید برای اشتغال برنامه تحول داشته باشد و تسهیلات و پشتیبانی از سمت کمیته امداد برای آنان فراهم می کند.

او گفت: منتظر آماده شدن سامانه وزرات هستیم تا نیازمندان مورد شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند، سامانه هوشمند در کمیته امداد راه اندازی شده و مددجویان از طریق می توانند از هرکجادرخواست خود را ثبت کنند و نیازی نیست برای درخواست ها به امداد مراجعه کنند.

 مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام هم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تعداد۱۱۰۰ بسته معیشتی و ۵۰ هزار پرس غذای گرم به مددجویان و نیازمندان اهداشده است و ۷۰۰ نفر از ایتام به صرف افطاری در تالار کوثر پذیرایی شدند.

قاسم دهقانی گفت:  تربت جام دارای ۲۵ مرکز فعال نیکوکاری است و بیش از ۱۴ میلیون‌ تومان به صورت نقدی و غیر نقدی توسط این مراکز جمع آوری و به نیازمندان اهدا شده است، درسال قبل با پرداخت ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات ۹۳۰ نفر مستقیم و غیرمستتقیم مشغول بکار شدند‌.

رئیس شورای اسلامی روستای بزد گفت:  شهید محمد صادق دارایی از افتخارات تربت جام محسوب می شود و روستای بزد دردفاع مقدس ۲۲ شهید و ۸۷ جانباز تقدیم انقلاب کرده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.