سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل:

قیمت مواد غذایی در یمن افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است

سازمان ملل اعلام کرد کشور یمن به شدت از جنگ روسیه و اوکراین تاثیر پذیرفته و هزینه مواد غذایی به میزان ۱۲ درصد از اواخیر فوریه گذشته افزایش یافته است.

در گزارش برنامه‌های جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل آمده است: یمن به صورت گسترده بر واردات جهت تامین منابع غذایی خود متکی است و معمولاً منبع سهم گسترده‌ای از آرد این کشور از روسیه و اوکراین تامین می‌شود.

طبق این گزارش، قیمت مواد غذایی به صورت گسترده‌ای در تمامی مناطق یمن در مارس افزایش یافته است. هزینه حداقلی سبد غذایی در یمن ۱۲ درصد از فوریه تا مارس ۲۰۲۲ افزایش یافته و به بالاترین سطح به میزان ۸۵ درصد از همان مقطع در سال گذشته رسیده است.

جنگ در یمن باعث کاستن قدرت خرید خانواده‌ها به دلیل نابسامانی اوضاع اقتصادی، کمبود درآمد و افزایش قیمت مواد غذایی و غیرغذایی شده است.

 برنامه جهاین غذا همچنین گزارش داد: هشت میلیون یمنی از کمک‌های انسانی استفاده می‌کنند و سهمیه‌های غذایی از اواخر ۲۰۲۱ دریافت می‌کنند.

عربستان در سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، تجاوز نظامی خود به یمن را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامیده و باعث قحطی گسترده و بیماری در یمن شده است. اخیرا جنبش انصارالله با حملات خود به زیرساخت‌های کلیدی عربستان، این کشور را وادار به عقب‌گرد و مذاکره برای آتش بس کرده است.

با وجود اعلام آتش بس ۲ ماهه در یمن از ابتدای رمضان، رسانه‌های نظامی یمن فاش کردند ائتلاف سعودی در طول یک هفته پس از اجرایی شدن توافقنامه آتش‌بس، ۱۶۴۷ بار آن را نقض کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.