سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تعمیر میز و صندلی‌های مدارس صورت می‌گیرد

آمیخته شدن شیرینی یادگیری با حس مفید بودن

تعدادی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در خراسان جنوبی، با تعمیر میز و صندلی‌های فرسوده مدارس سبب کاهش هزینه‌های حوزه آموزش و پرورش شده اند.

میز و صندلی‌های مدارس با گذشت زمان و بر اثر عوامل مختلفی آسیب می‌بینند.

قرار دادن میز و صندلی‌های جدید به جای نیمکت‌های کهنه و فرسوده می‌تواند هزینه‌هایی را برای دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد کند.

اما در یکی از مدارس شهر بیرجند، دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دست به اقدام جالبی زده اند که هم برای یادگیری دروسشان مفید است و هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

کاری مفید همراه با شیرینی یادگیری 

یکی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه مدرسه تلاشگران گفت: ما میز و صندلی‌های فرسوده کلاس‌های درس را به کارگاه مدرسه خود می‌آوریم و آن‌ها را تعمیر می‌کنیم.

او گفت: هر کسی از بچه‌ها گوشه‌ای از کار را در دست دارد و مشغول به انجام دادن کاری است تا میز و نیمکت‌ها سریع‌تر به مدارس تحویل داده شوند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از دانش آموزان گفت: بخشی از صندلی‌ها نیاز به چوب بری دارند که دانش آموزان رشته درودگری آن را انجام می‌دهند و جوشکاری و رنگ کاری نیز بر عهده سایر دانش آموزان است.

او گفت: این کار‌ها را در ساعات عملی دروس خود انجام می‌دهیم و خوشحال هستیم که می‌توانیم از دروسمان به نحو احسن استفاده کنیم.

فعالیت ۱۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان

طیبی نژاد معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان راه اندازی شده است.

او گفت: در برخی از این کارگاه‌ها تعمیر میز و صندلی، در برخی دیگر تعمیر رایانه و در تعدادی از کارگاه‌ها نیز تعمیر خودرو انجام می‌شود.

طیبی نژاد گفت: برپایی این کارگاه‌ها سبب می‌شود تا دانش آموزان با آموختن یک مهارت، تا حدودی از بابت شغل آینده خود اطمینان داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعمیر میز و نیمکت‌ها سبب صرفه جویی ۷۰ درصدی در هزینه‌های تحصیلی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.