سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جا‌به‌جایی درختان منطقه ۱۷ با اخذ مجوز انجام شده‌ است

شنگی گفت: با توجه به ایجاد دسترسی بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و احداث 3 زیرگذر در این محدوده، جا‌به‌جایی تعدادی از درختان در دستور کار قرار گرفت.

رضا شنگی، شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: از آنجایی که تامین دسترسی بین شمال و جنوب خط راه آهن تهران-اهواز و خارج شدن محلات جنوبی منطقه از بن بست، جزو مطالبات مردمی منطقه بوده است، ۳ دهانه زیرگذر در این محدوده جغرافیایی انجام شد.

به گفته شهردار منطقه ۱۷، از آنجایی که برای شروع مجدد این پروژه، درختان معارض با پروژه وجود داشت. در تاریخ  ۹ آذر پارسال درخواست جابه جایی درختان به سازمان بوستان‌ها با مکاتبه شماره ثبت ۳۰۵۷۳ ارسال شد و طی بررسی و بازدید‌های انجام شده و موافقت اعضاء کمیسیون ماده ۷ در تاریخ ۲ اسفندماه سال گذشته و طی مکاتبه شماره ثبت ۴۳۲۲۷ سازمان بوستان ها، مجوز جابجایی درختان را صادر کرد.

شنگی گفت: با توجه به تایید و ابلاغ جابه جایی این درخت‌ها به شهرداری منطقه ۱۷ ، چون برای احداث این زیرگذر‌ها،  در صورت عدم جابه جایی درخت‌ها خسارت ۵۰ میلیارد تومانی وارد می شد، این اقدام صورت گرفت.

پیش از این، سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به قطع درختان منطقه ۱۷ گفته بود، ۹۰ اصله درخت در خط شمالی و جنوبی راه آهن تهران -اهواز در منطقه ۱۷ به بهانه احداث زیر گذر به صورت کاملا غیر اصولی ریشه‌کن شده است. اما بر اساس ویدئو‌های دریافتی و مطالبه عمومی شکل گرفته در رسانه‌های محلی، درختان دارای برگ سبز بوده و شبانه بدون در نظر گرفتن حداقل استاندارد لازم اقدام به ریشه کن کردن بیش از ۹۰ درخت شده است.

این هفته برخی درختان محله چیذر هم به طور شبانه قطع شدند که شهرداری مدعی قانونی و کارشناسی بودن این کار شد. اما ناصر امانی، عضو دیگر شورای شهر تهران در واکنش به این اقدام گفت: اگر این کار شهرداری درست و قانونی است چرا در ساعت دو بامداد باید این اتفاق رخ دهد؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
زمستون درختا رو جابجا میکنن نه بهار