سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت‌های بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری ورزشی

یک کارشناس گردشگری به ظرفیت‌های بالای کرمانشاه در حوزه گردشگری ورزشی اشاره کرد و گفت : می‌توانیم گردشگران عراقی علاقمند به حوزه ورزشی را با برگزاری جشنواره‌هایی به کرمانشاه بکشانیم.

علیرضا مرادی بیستونی  گفت : طی دوسال گذشته گردشگری یکی از رسته‌هایی بود که از شیوع کرونا بیشترین ضربه را دید.

به گفته کارشناس گردشگری رکودی که در گردشگری بوجود آمد باعث شد تا برخی از فعالین این حوزه به سایر مشاغل روی بیاورند و برخی از واحد‌ها هم دست به تعدیل نیرو بزنند، نیرو‌هایی که کاملا آموزش دیده بودند و هزینه‌های زیادی هم برای آموزش آن‌ها صرف شده بود.

سرانجام پس از دو سال با بهبود شرایط کرونایی شاهد ایجاد یک جنب و جوش دوباره در گردشگری کرمانشاه هستیم، این درحالیست که بخشی از نیرو‌های انسانی ما از این حوزه رفته‌اند و در این شرایط به نظر می‌رسد کاری که باید در اولویت قرار گیرد، توانمندسازی نیرو‌های فعلی و آموزش نیرو‌های جدیدی است که وارد حوزه گردشگری شده اند.

کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که بیشترین تعداد آثار تاریخی را در کشور دارد، اکنون که فضای گردشگری دوباره باز شده، نیازمند معرفی مجدد و دوباره داشته هایمان در این حوزه هستیم و باید با آژانس‌ها و دفاتر گردشگری مناطق مختلف ایران ارتباط بگیریم و ضمن معرفی این داشته ها، بخواهیم تا تورهایشان را به کرمانشاه بیاورند.

باید بستر‌ها برای ورود گردشگران به کرمانشاه فراهم شود، موضوع مهم در این امر که نباید از آن غافل شد، هماهنگی و همکاری بین بخشی است تا خدمات مناسبی را به گردشگران ارائه دهیم.

کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی را برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری ایران در دوران پساکرونا دارد، در این استان پنج مرز رسمی با کشور عراق وجود دارد که از این پس می‌توان در حوزه گردشگری بیشترین بهره را از آن‌ها بویژه از دو مرز پرویزخان و خسروی برد.

برای اینکه بتوانیم مجدد خودی نشان دهیم و گردشگران عراقی را متوجه کرمانشاه کنیم، باید نمایشگاه‌های گردشگری را با نشان دادن توانمندیهایمان در این کشور برگزار کنیم و بویژه در بحث توریسم درمانی و گردشگری ورزشی خودی نشان دهیم.

در حوزه گردشگری ورزشی، وجود چند سایت مهم پروازی همچون ویس قرنی باعث شده تا زمینه برای ورزش تفریحی پاراگلایدر در کرمانشاه فراهم شود و بتوانیم گردشگران زیادی را از عراق به استان بکشانیم.

صخره نوردی در کوه باستانی بیستون و برخی بازی‌های بومی محلی می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد، بیشترین و قدیمی‌ترین نقوش مربوط به تیر و کمان را در کرمانشاه و در آثاری همچون آنوبا نی نی، شکارگاه خسرو و بیستون داریم که در این رابطه می‌توانیم مسابقاتی را برگزار کنیم و نشان دهیم که این رشته ورزشی چه جایگاه و قدمتی دراستان ما دارد.

کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک توسط سازمان یونسکو طی پارسال ثبت شده نیاز داریم خلاقیت‌هایی که در حوزه غذا‌ها داریم را به گردشگران علاقمند به این حوزه که تعداد آن‌ها بسیار هم زیاد است، نشان دهیم، بنابراین باید نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی را هم داخل استان و هم در سایر استان‌ها برگزار کنیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.