سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۸ درصد از دانشجویان دانشگاه تهران حق ورود به کلاس‌ها را ندارند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ۸ درصد از دانشجویان واکسن کرونا را تزریق نکرده اند؛ بنابراین نمی‌توانند در خوابگاه‌ها و کلاس‌ها حاضر شوند.

علیرضا وجهی گفت: ۱۵ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در خوابگاه‌ها مستقر هستند که حدود ۸ درصد از آن‌ها یا یک دز واکسن زده اند یا اصلا هیچ واکسنی تزریق نکرده اند.

به گفته وی ۴ درصد دانشجویان دانشگاه تهران واکسن نزده اند و ۴ درصد دیگر یک دز واکسن دریافت کرده اند که این افراد نمی‌توانند در خوابگاه‌ها نام نویسی کرده و مستقر شوند؛ اما مابقی دانشجویان مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: قبل از ورود دانشجویان به خوابگاه‌ها تمام وسایل ضدعفونی شده اند و شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت روزانه هم رعایت خواهند شد.

دانشجویان خارجی دانشگاه تهران همانند سایر دانشجویان داخلی باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما تزریق واکسن را جدی بگیرند. خوابگاه‌های علوم پزشکی با تمام ظرفیت فعالیت و کشور‌های جهان هم همانند دانشگاه‌های ایرانی این قوانین را رعایت می‌کنند.

او گفت: طبق آمار‌های دانشگاه تهران ۹۶ درصد دانشجویان واکسن تزریق کرده اند. ۴ درصد تنها یک دز واکسن تزریق کرده اند که این افراد اجازه ورود به خوابگاه‌ها را ندارند؛ بنابراین تنها ۹۲ درصد از دانشجویان دانشگاه تهران حق ورود به خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس را خواهند داشت.

دانشجویان ساکن شهر تهران و البرز نمی‌توانند درخواست خوابگاه بدهند؛ اما مابقی دانشجویان غیر بومی در این زمینه محدودیتی نخواهند داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون هشت درصد عاقلی کردند
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واکسنی که جلوی هیچ سویه ای را نمیگیره، جلوی ابتلا و ناقل بودن را نمیگیره، حتی جلوی مرگ را هم نمیگیره، زدنش دقیقا چه فایده ای داره؟!
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
واکسنی که جلوی هیچ سویه ای را نمیگیره، جلوی ابتلا و ناقل بودن را هم نمیگیره
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب بعد منفی شدن تست کرونا چرا نباید اجازه حضور داده بشه؟