سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۱۷ سازه آبخیزداری در سربیشه

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: ۱۷ سازه آبخیزداری با اعتبار ۱۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سربیشه احداث می شود.

فتحی گفت: ۱۷ سازه جدید از محل اعتبارات صندوق ملی در سه حوزه‌ی آبخوان، گلندر و مشوکی در حال ساخت است.

او  حجم آبگیری این سازه‌ها را در مجموع ۲۱ هزار و ۹۰۰ مترمکعب عنوان کرد و گفت: در حوزه آبخوان دو سازه از نوع بندخاکی و سرریز ملاتی و هفت سازه گابیون ساخته می‌شود که پنج منبع آبی در پنج روستا را با جمعیت ۳۶۰ خانوار تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: ۹ سازه آبخیزداری با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حوزه سازه‌های گلندر؛ یک بندخاکی و سرریز ملاتی و ۶ سازه سنگ و ملات با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال در حال احداث است که سه منبع آبی در دو آبادی را با جمعیت ۸۵ خانوار تحت پوشش قرار می‌دهد.

او  مجموع پیشرفت فیزیکی سازه‌های آبخیزداری سربیشه را ۵۵ درصد عنوان کرد و گفت: در حوزه مشوکی هم یک سازه بندخاک و سرریز ملاتی با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال ساخت داریم که تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، که این سازه پنج منبع آبی برای سه آبادی را با جمعیت ۱۳۰ خانوار تحت تاثیر قرار می‌دهد، که به دلیل شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه حجم آبگیری آن بسیار اهمیت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.