مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از در دست احداث بودن ۲۳۰ سازه آبخیزداری در استان خبر داد.

نصرآبادی گفت: ۲۳۰ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان در حال احداث است که در صورت تخصیص کامل اعتبارات تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: سال ۱۴۰۰ با اعتبار خوبی که از محل صندوق توسعه ملی در حوزه محرومیت‌زدایی کشور اختصاص یافت و با سایر منابع ملی و استانی، ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در خراسان جنوبی ابلاغ شد.

نصرآبادی گفت: تاکنون ۷۵ درصد این اعتبار تخصیص یافته و طرح‌ها در حال انعقاد قرارداد یا احداث است و تا پایان سال مالی (تیر ۱۴۰۱) به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر استان به لحاظ خشکسالی متوالی و تغییرات اقلیمی که حساسیت بیشتری در استان ایجاد کرده، اجرا و توسعه طرح‌های آبخیزداری ضرورتی انکارناپذیر است.

او با بیان اینکه با اجرای سازه‌های آبخیزداری مشکل سیل، کم‌آبی و خسارات ناشی از سیل کاهش می‌یابد گفت: در این زمینه بر اساس سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور تا امروز ۲ هزار و ۱۷۶ سازه آبخیزداری شامل سنگی، گابیونی، سنگ ملاتی و خاکی در خراسان جنوبی اجرا شده است.

او گفت: ظرفیت آبگیری این سازه‌ها ۸۳ میلیون متر مکعب است که با شرایط بارش‌های طول سال بین هشت میلیون تا ۸۷ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری را در آن‌ها تجربه کرده‌ایم.

امسال با بارش‌های دی و اسفند و احتساب ذخیره یک میلیون متر مکعب آب در هلالی‌های آبگیر دشت‌ها، از مهر امسال تاکنون ۴۰ میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شده و بهره‌وری از سیلاب را در طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان شاهد بوده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار