سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح جهش تولید در بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های استان خبر داد.

نادر تقی‌زاده گفت: طرح جهش تولید در بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان اردبیل اجرا می‌شود که هدف از اجرای این طرح، افزایش محصول در واحد سطح و حداکثر استفاده از منابع خاکی و نزولات آسمانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: محصولاتی که تحت پوشش جهش تولید در دیم‌زارها قرار گرفته‌اند، علاوه بر گندم و جو، گیاهان روغنی هم‌چون کلزا و گلرنگ هستند که در محصولات علوفه‌ای شبدر نیز به زیر کشت رفته  و علاوه بر آن حبوبات از جمله عدس و نخود نیز مشمول این طرح شده است.

به گفته او، تعداد کشاورزانی که برای اجرای طرح مذکور مشارکت داشته‌اند ۲۴ هزار و ۸۲۰ نفر بوده و این طرح در ۱۱۵۶ روستا و درتمامی شهرستان‌های استان اردبیل به اجرا در آمده است.

تقی‌زاده گفت: ۵۰۳۸ هکتار با دستگاه‌های کشت مستقیم عملیاتی شده است یعنی این سطح از کشت بدون عملیات خاک‌ورزی و در راستای حفظ ذخایر رطوبی خاک به زیرکشت رفته که یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح نیز همین است.

او می گوید: سطح بیمه محصولات پاییزه این طرح از مرز ۱۵۳ هزار هکتار گذشته که این بدان معنا است اگر به‌دلیل رعدوبرق، آتش‌سوزی، سرما و... محصول از بین برود، بیمه محصولات کشاورزی خسارت کشاورزان را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به استناد مفاد اجرای این طرح مقرر شده بود ۵۹۵ دستگاه انواع ادوات دنباله‌بند کشاورزی جذب شود که از این میزان تعداد ۲۸۹ دستگاه جذب شده و مابقی نیز در دست اجرا است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.