سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی تا توقیف پژو حامل پارچه قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل بیل مکانیکی قاچاق

فرمانده انتظامی فراشبند از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت‌الله برومندی گفت: ماموران پلیس آگاهی فراشبند حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بیل مکانیکی قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند گفت: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

قاچاقچیان احشام روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی خفر از کشف ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از دو دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی گفت: روز گذشته ماموران انتظامی خفر حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را با اقدامات فنی توقیف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها موفق شدند ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند کشف کنند.

فرمانده انتظامی خفر گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص ۴ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف پژو حامل پارچه قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران کلانتری "۱۱ زند" شیراز در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در محله دروازه اصفهان به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۳۳ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف خودرو سرقتی با تیزبینی پلیس ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف پژو ۲۰۶ سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران کلانتری ۱۱ نورآباد با هوشیاری و تیزبینی حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: پس از بررسی خودرو و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شیراز دارد.

سرهنگ نیکبخت گفت: راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت موتورسیکلت در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: ماموران کلانتری مرکز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از شیراز دارد و راکب سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عامل هتک حیثیت در ممسنی روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: فردی که در اینستاگرام باعث هتک حیثیت چند شهروند شده بود شناسایی و روانه دادسرا شد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به توهین و هتک حیثیت برای ما کرده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند گرداننده پیج اینستاگرام را شناسایی و وی را در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: متهم ۳۰ ساله در بازجویی اولیه انگیزه خود را کنجکاوی و شوخی بیان کرد و فرد مذکور پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ نیکبخت از شهروندان خواست ضمن بالا بردن سطح سواد سایبری؛ از ذخیره کردن تصاویر و فیلم‌های خصوصی و انتشار آن در فضای مجازی برای دوستان خودداری و در صورت بروز هرگونه مشکل آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های پلیسی) و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع رسانی کنند.

توقیف پژو و کشف بیش از ۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی پاسگاه "پل‌فسا" حین گشت زنی در محور روستایی "دهنو" به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او گفت: در بازرسی از این سواری ۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد و در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از رفع تصرف اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در پی مراجعه نماینده محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان استهبان مبنی بر تصرف حدود ۵ هکتار از اراضی ملی توسط عده‌ای از اهالی محل، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی پاسگاه ماهفرخان به همراه نمایندگان محیط زیست و اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و حدود ۵ هکتار از اراضی ملی منطقه حیات وحش که به صورت غیرقانونی تصرف و تبدیل به کاشت نهال انجیر شده بود رفع تصرف کردند.

سرهنگ اکبرپور گفت: تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است و کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

ترفند متهم در جابه‌جایی خودرو مسروقه لو رفت

فرمانده انتظامی سروستان گفت: سارقی که با یدک‌کش قصد انتقال خودرو مسروقه و سپس اوراق کردن آن داشت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ آرش بخشایی‌مطلق گفت: ماموران انتظامی سروستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ که قصد یدک کردن سواری پراید داشت مشکوک که راننده به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که سواری پراید سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد که سریعا اقدام به اجرای طرح مهار کردند.

فرمانده انتظامی سروستان گفت: راننده پژو بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با رعایت قانون به کارگیری سلاح پای سارق را مجروح و آن را دستگیر کردند.

سرهنگ بخشایی مطلق گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که قصد اوراق کردن خودرو را داشتم و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.