مهم‌ترین حوادث ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاچاقچیان و کشف تریاک در داراب

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۰۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی "داراب-شیراز" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، دیشب مأموران انتظامی حین ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "داراب-شیراز" به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو مذکور را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۰۳ کیلو تریاک کشف شد و قاچاقچیان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی گفت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

جرثقیل ۵۰ میلیاردی روانه پارکینگ شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: جرثقیل ۵۰ میلیاردی قاچاق که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده بود توسط ماموران پلیس شهرستان فراشبند توقیف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فراشبند حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که برای انتقال این جرثقیل فاقد پلاک راننده هیچ گونه مدارک و اسناد گمرکی ندارد و از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

متهمان تحت تعقیب در شیراز روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۵۴ متهم و محکوم تحت تعقیب طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه موفق شدند ۵۴ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر و افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۲۶ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای ساماندهی صنوف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی این شهرستان به مدت ۴۸ ساعت با حداکثر توان و بهره مندی از امکانات اجرا شد.

او گفت: در این مدت از ۷۰ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید که تعداد ۲۶ واحد به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری جاعل هویت زنانه در اینستاگرام توسط پلیس مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری نوجوانی که با جعل هویت زنانه اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت‌: چندی پیش یک شهروند مرودشتی با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد شخصی ناشناس از طریق اینستاگرام اقدام به ارسال پیام به اقوام وی کرده و خود را به عنوان خواهر ۱۶ ساله من معرفی و بیان نموده با شخصی به هویت"م- س" ازدواج کرده‌ام و این موضوع موجب هتک حیثیت و ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای خانواده شده است.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با تحقیقات تخصصی موفق شدند متهم که پسر نوجوانی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف و انگیزه خود را علاقه به این دختر جوان عنوان کرد.

سرهنگ زینلی گفت: متهم برای رسیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و آمار‌ها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوء استفاده نبوده است و براین اساس از کاربران درخواست می‌شود اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به پلیس فتا از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

دستگیری قاتل ۵۱ ساله در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از شناسایی و دستگیری قاتل در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: دیروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با اسلحه در یکی از محلات شهرستان زرین‌دشت، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: مأموران پس از بررسی صحنه و تحقیقات پلیسی دریافتند فردی به علت اختلاف ملکی با مقتول ۴۳ ساله درگیر و با اسلحه برنو وی را به قتل و متواری شده است.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: مأموران پلیس اقدامات فنی و تخصصی خود را آغاز و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند در کمتر از ۱۲ ساعت قاتل را در اطراف کوه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ صالحی‌فرد گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه اسلحه برنو و تعدادی مهمات مربوطه کشف شد و قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: شهروندان اختلافات و دعاوی خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند تا از بروز این گونه حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری شود.

مرگ موتورسوار در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از تصادف مرگبار یک دستگاه موتورسیکلت با تیر برق در عصر روز گذشته خبر داد و گفت: راکب در این حادثه جان خود را از دست داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: دیروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در سطح شهرستان، بلافاصله عوامل پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک دستگاه موتورسیکلت در حال تردد بوده که به دلیل سرعت غیرمجاز با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: متاسفانه در این حادثه راکب ۳۴ ساله بر اثر شدت ضربه وارده به سر فوت کرد و استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌تواند از وقوع بسیاری از تصادفات ناگوار جلوگیری کند.

شکارچیان غیرمجاز با ۶۸ قطعه پرنده دستگیر شدند

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و کشف ۶۸ قطعه پرنده خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات پلیسی مطلع شدند تعدادی شکارچی غیر مجاز اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان کم یاب و قیمتی کرده‌اند و با یک سواری پژو ۴۰۵ در محور‌های مواصلاتی در حال تردد هستند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی سریعا پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های مواصلاتی اعزام و موفق شدند سواری پژو ۴۰۵ متعلق به شکارچیان را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶۸ قطعه پرنده از نوع طرقه، عروس هندی و فیشر که به صورت غیر قانونی شکار شده بودند کشف شد.

سرهنگ یوسفی گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد و از مردم خواست به منظور حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را بلافاصله با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار