سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید پوتین بر حمایت سیاسی از مسئله فلسطین

رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد این کشور از مسئله فلسطین حمایت سیاسی می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با «محمود عباس» بر ادامه رایزنی‌ها در همه سطوح میان روسیه و تشکیلات خودگردان فلسطین توافق کردند.

براساس گزارش العین، رئیس‌جمهور روسیه در این تماس تلفنی بر موضع قاطع روسیه برای حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید و اعلام کرد این کشور در مجامع و محافل بین‌المللی از مسئله فلسطین حمایت سیاسی قابل توجهی می‌کند.

پوتین همچنین بر رد اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی که مانع از دسترسی آزادانه نمازگزاران به مسجدالاقصی می‌شود و لزوم احترام به جایگاه تاریخی موجود مسجد الاقصی و بیت المقدس تاکید کرد.

محمود عباس نیز در این تماس تلفنی اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی در اعمال محدودیت بر نمازگزاران فلسطینی و درگیری با آنان خلاف قوانین بین‌المللی است. عباس تایید کرد باید به قوانین بین المللی و بر تلاش برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی احترام گذاشت.

این تماس درحالی برقرار شده است که از هفته گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به صحن‌های مسجدالاقصی با فلسطینیان درگیر شده و تعداد زیادی از جوانان آن را بازداشت کردند. 

در همین راستا دو روز پیش وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد و ابراز تاسف از اظهارات یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات اوکراین اعلام کرد اظهارات لاپید تلاشی تقریباً آشکار برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین به منظور منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی بوده که یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل نشده است.

در این بیانیه آمده است که بیش از ۲.۵ میلیون فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی خود را از بقیه جهان منزوی می‌بینند. وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه بیانیه خود آورده بود نوار غزه به یک زندان روباز تبدیل شده و ساکنان آن حدود ۱۴ سال است که با محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط اسرائیل مواجه هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
7891
۲۱:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را. درود و سپاس برای رییس جمهور پوتین جوانمرد.